Mladen Brestovac: Bez kondicijskog treninga nema ni dobrog borca

intervjuiIZDVOJENA VIJEST 25.01.2013 15:15h Autor:

Mladen Brestovac

Jedan od najboljih hrvatskih kick boksača Mladen Brestovac u iščekivanju je imena protivnika s kojim će se boriti na Opatija Fight Nightu koji će se 23. veljače održati u Kristalnoj dvorani. U tijeku priprema za važan nastup, Mladen je izdvojio vremena za intervju za Fight Site.

Tijekom svoje karijere Brestovac je pobjeđivao velika borilačka imena poput Romana Kleibla i Mourada Bouzidija. Nastupao je za K-1 u Europi te za najjače europske kickboxing promocije. Jedna on zvučnijih Brestovčevih borbi je i ona protiv UFC-ovog teškaša Cheicka Konga iz 2005. godine.

U narednim danima će biti poznat tvoj protivnik na Opatija Fight Night priredbi. U kojoj si fazi priprema?

Da, u nedjelju bih trebao saznati ime svoga sljedećeg protivnika. Zbog blizine datuma održavanja meča, nalazim se u specifičnom dijelu priprema gdje prevladavaju treninzi u ringu i kondicijski treninzi posvećeni brzini i eksplozivnosti.

Kondicijske treninge odrađuješ u teretani. Koje vježbe prevladavaju i koji ti je najdraži dio treninga u gymu?

U teretani najčešće izvodim dizačke vježbe, odnosno vježbe sa slobodnim utezima od kojih najviše radim trzaj, nabačaj, čučanj i ravni potisak tzv. bench. Osjećam da od tih vježbi dobijem najviše što se tiče jakosti.

Općenito volim treninge u teretani i sve vježbe i teško mi je reći koja mi je najdraža vježba ili dio treninga, ali zato sigurno mi je najomraženiji trzaj i to pogotovo verzija kada se diže od poda. Iako se radi o izuzetno korisnoj vježbi, ja je nekako najmanje volim.

Kako su ti podijeljeni treninzi u teretani i kakve serije radiš s obzirom na specifičan period priprema?

U biti svaki trening radim sve vježbe, a pri tome mislim na ove osnovne – trzaj ili nabačaj te čučanj i ravni potisak. Jedino što u svakom treningu dajem naglasak na jednu od tih vježbi tj. nju radim u više serija, a u ostalim vježbama dignem težinu i radim po jednu seriju do maksimuma.

Što se tiče broja ponavljanja to dosta ovisi o tome koliko je meč blizu, ali obično krećem s osam ponavljanja, pa smanjujem na šest, pa na četiri kako tjedni prolaze i meč je sve bliže. Naravno, kako se ponavljanja smanjuju tako i sve brže težine na šipci rastu. Zadnja četiri tjedna prije meča te vježbe izbacujem i zamjenjujem ih specifičnim vježbama za moj sport s lakšim opterećenjem u svrhu razvoja specifične snage i brzine.

Koliko radiš kardio treninga u ovoj fazi priprema? Povećava li se kardio ili smanjuje s približavanjem borbe?

Kardio ima veliku ulogu u pripremama, s obzirom na to da su mečevi na tri runde po tri minute tempo je jako visok i odmah se kreće žestoko u meč. Razvoj dobrog kardija omogućava da se bude brz i eksplozivan kroz sve to vrijeme te, što je najbitnije, izdržljiv tj. da na visokom pulsu možete dobro funkcionirati u ringu. Kardio se radi u prosjeku dva puta tjedno s tim da dok se rade jaki utezi kardio se samo radi na niskom pulsu i velikoj kilometraži. Tek zadnja četiri tjedna se počinju raditi dionice tj. trčanja na visokom pulsu i brzini, a na kratkoj dužini (maksimalno jedan kilometar) u svrhu razvoja specifičnog kardija za ovaj sport.

Koliko misliš da trening u gymu utječe na ishod borbe i tvoju prednost pred protivnikom?

Što se tiče kondicijskog dijela priprema mislim da je on temelj bez kojeg se ne može biti na vrhunskom nivou ovoga sporta. Ne bih rekao da je presudan jer ipak su treninzi u ringu najbitniji, ali je sigurno neizostavan.

Poznato je da je nemoguće napredovati bez kvalitetnih suplemenata. Koje suplemente koristiš i koliko ti je u karijeri pomoglo potpisivanje suradnje s Prolabom i MRI-jem?

Suradnja s Prolabom mi jako puno olakšava pripreme jer mi njihovi suplementi odlično pomažu da se oporavim od teških treninga. Koristim širok spektar njihovih proizvoda od kojih su mi sigurno najbitniji Whey essential proteini, Glutamine i BCAA plus. Oni su najosnovniji suplementi za oporavak i mislim da ih svaki aktivni sportaš treba uzimati. Također uz njih koristim i Natrol energizer koji mi daje sve potrebne vitamine i minerale te MRI anabolic switch creatine koji je trenutno najbolji creatine na tržištu.

Kako izgleda tvoja prehrana u ovoj fazi priprema?

Moram priznati da nisam neki hardcore tip što se tiče režima sportske prehrane, barem ne kada sam daleko vremenski od meča. Mislim da je najbitnije samo izbaciti slatko i piti puno vode svaki dan. Inače preferiram da je u svakom velikom obroku meso tipa konjetine, zbog količine proteina i manje količine masti, ili piletina tj. puretina. Uz to, naravno, ide tjestenina ili riža te nakon toga neko voće ili povrće od kojeg dosta često jedem ciklu zbog svojih mnogobrojnih pozitivnih učinaka na organizam. Od manjih obroka tijekom dana nekako mi je najdraži zrnati sir u kombinaciji s nekim voćnim jogurtom.

Koliko se prehrana mijenja s približavanjem borbe?

Kada se borba približava pokušavam smanjiti unos ugljikohidrata i jesti što više proteina kako bih izgubio još dio masnoće i tako poboljšao svoju izvedbu u ringu.

Ostavili smo Mladena da nastavi s treningom i poželjeli mu sve najbolje u narednim borbama.

Zorana Jagodić
zorana.jagodic@fightchannel.hr

PODIJELI

PREPORUČENO

KOMENTARI

POVEZANE VIJESTI