Evo par savjeta kako izgubiti masnoću i “izrezati se”

Autor | 21 | 09 | 2015 09:41 | Kategorija | kolumne | IZDVOJENA VIJEST

Ilustracija

Autor:
Objavljeno: 21.09.2015 u 09:41

"Kalorije su sve nalik jedna drugoj, neovisno o tome dolaze li iz govedine ili viskija, iz šećera ili škroba, ili pak iz sira ili krekera. Previše kalorija je jednostavno previše kalorija",  Fred Stare, osnivač i bivši šef nutricionističke katedre Sveučilišta u Harvardu.

Dosta je blizu istini,  mada nije sve crno-bijelo. Kemičar iz 19.stoljeća Wilbur Olin Atwater – “Izumitelj” je kalorije kakvu danas poznajemo – On nije imao tehnlogiju današnjeg doba pa je jednostavno spaljivao hranu i na taj način “brojao” kalorije. To baš i ne sliči na ljudsku probavu, iako možda netko ima slične senzacije u trbuhu nakon obroka.

Faktori koji utječu na raspodjelu kalorija i koji se mogu prilagoditi u svrhu gubitka masnog tkiva i nabacivanja mišića uključuju: probavu, omjer bjelančevina, ugljikohidrata i masti ali i vrijeme uzimanja određene hrane. Različiti izvori kalorija = različiti rezultati. 500 grama brokule ili 500 grama zrnatog sira i Snickers imaju isti broj kalorija, ali i sami uviđate razliku. Energetski ćete dobiti isto, ali ako već želite specifičan rezultat ipak se trebate malo više potruditi.

Evo par brzinskih savjeta za bolje funkcioniranje:

Izbacite zaslađena pića i sokove,a ubacite puno vode + cijeđeni limun/grejp, biljne čajeve poput zelenog, bijelog, koprive i kukurznu svile (fantastično izbacuje vodu iz organizma)

Pijte crnu kavu bez mlijeka i šećera, možete zasladiti sa medom. Ne brinite, navikut ćete. Kava prije treninga može čuda učiniti za performanse i gubitak masnih naslaga. Dupli esspreso će biti idealan.

Ne jedite keksić koji dobijete uz kavu. Ako niste doručkovali i gladni ste što uopće radite na kavi? Kupite si nešto za pojesti.

Izbacite slatkiše te se korak po korak riješite rafiniranog šećera. Svi ti silni keksići, čokoladice i sve ostale gluposti imaju više štete nego koristi. I sami znate da vam bude žao i krivo nakon što “ubijete” kutiju “intergralnih” keksića sa “crnom” čokoladom . Ako vam je baš tako napeto napravite ih sami. Ne trebate biti baš masterchief za to.

Prestanite drmati po pivi. Pogovoto nakon treninga, bez obzira što ste uzeli super filtrirani whey protein sa L Glutaminom i Creatinom. Čaša crnog vina uz dobar obrok je sasvim pristojna mjera.

Izbacite kauč iz guzice i počnite se gibati. Za početak hodajte.

Pijenje whey proteina u međuobrocima pametan je način da pojačate mišićni rast i sagorijevanje kalorija. Britanski su znanstvenici utvrdili da ispitanici koji su konzumirali whey shake 90 min prije uobičajenog obroka pojeli značajno manje hrane od ispitanika koji su konzumirali kazein shake. Znanstvenici smatraju da je za to zaslužna sposobnost wheya da podiže razinu hormona koji smanje osjećaj gladi.

Izbacite sendviče, tijesta, pašte, grisine i kruh, a zamjena za takvu vrstu ugljikohidrata pronađite u leći, grahu, slanutku, mahunama, heljdi, quinoi, amarantu te jako puno zelenog lisnatog povrća.Doručak ne mora biti sendvič, pizza cut, intergralno pecivo, fitness pločica (bježite od ovoga) i ostale peripetije. Doručak može biti i kilogram jabuka, dvije šake badema sa kefirom, posni sir i lanene sjemenke, hladna salata sa jajima koju ste ponijeli od kuće, grah sa bučinim uljem na salatu, proteinski prah (whey, hemp) sa posijama , chia sjemenkama umućene u 0,5 dl jogurta. Varijacija je bezbroj, samo trebate prestati biti komotni.

Ako vam je sve ovo teško onda uživajte u svom životu i prestanite imati glupe fore tipa “Muškarac bez škembe je ko nebo bez oblaka” ili “Hebeš muškarca ispod 100 kila”. Ne žalite se na svoj izgled nemojte ismijavati “freakove” koji su ipak uspjeli odvojiti 60 minuta dnevno za vježbanje, a kada kupuju namirnice okrenu proizvod i čitaju šta će staviti u sebe. Nemamo svi istu polaznu točku niti cilj, svi možemo biti bolji od samog sebe iz dana u dan.

Jedina prava pobjeda je nad samim sobom i vlastitim demonima. Sve se može.

Maju pratite i na njezinoj službenoj Facebook stranici, kao i na Instagramu. Tamo ćete svakodnevno pronaći još više savjeta za pravilno vježbanje.

Maja Čavka
viši fiziotarapeut i osobni trener
Strong First certif. kettlebell instruktor
maya.cavka@gmail.com

OCIJENITE OVAJ ČLANAK
REJTING | 4.2/5 | 13 glasova |