Indijske palice – neizostavno pomagalo za pripremu boraca (VIDEO)

Autor | 15 | 09 | 2014 10:44 | Kategorija | kolumne | IZDVOJENA VIJEST

Ilustracija

Autor:
Objavljeno: 15.09.2014 u 10:44

Javor Vrkljan je dugogodišnji kondicijski trener koji se među ostalim specijalizirao i za fizičku pripremu boraca. Surađivao je s velikim brojem vrhunskih borilačkih imena kao što je Igor "The Duke" Pokrajac, a u seriji svojih tekstova na Fight Siteu će svoje bogato znanje podijeliti i s našim čitateljima.

Prvi zabilježeni tragovi treniranja s palicama potiču iz antičke Perzije, točnije na području današnjeg Irana, kada su se hrvači tzv. pahlavani (strongmeni) pripremali za borbe.

Iranski pahlavani su putovali u Indiju i gdje su predstavili dio tradicije pahlavana i vježbanje s palicama.
Nedugo zatim vježbanje s indijskim palicama se proširilo po velikom dijelu Azije i   središnjeg istoka.

1800-te palice su bile predstavljene britanskim vojnicima koji su bili stacionirani u Indiji i tada su prenešene u Europu (Njemačka i Češka) gdje je vježbanje s palicama postalo dio tradicije tjelesne kulture. Kasnije su europski imigranti prenijeli sistem treniranja s indijskim palicama u Ameriku, gdje su usvojene u američkim školama, programima tjelesne kulture i u obuci vojnika.

                    

Mogu se pronaći u različitim oblicima i veličinama, te se danas proizvode od drveta (bukva, hrast, javor i sl.) i metala.                                         

Treneri koji su kroz godine popularizirali trening s indijskim palicama su Scott Sonnon, autor knjige ''THE BIG BOOK OF CLUBBELL TRAINING' .

Zatim bivši UFC borac Pat Miletich koji je treniranje s palicama implementirao u trening svojih boraca, dr. Ed Thomas, autor knjige ''CLUB SWINGING ESSENTIALS'', te jedan od ponajboljih svjetskih trenera Steve Maxwell.

Koje su zapravo prednosti treniranja s indijskim palicama i s kojom težinom treba krenuti?

Rameni pojas je najvjerojatnije najpokretljivije područje tijela, ali također najpodložnije ozljedama.
Snaga ramenog pojasa trebala bi biti potpomognuta fleksibilnošću, a treniranje palicama razvija i jedno i drugo.


       Slika 1. Scott Sonnon                Slika 2. Pat Miletich                           Slika 3.  Ed Thomas                    Slika 4.  Steve Maxwell

Kada konkavno i konveksno tijelo ramenog zgloba (glava humerusa i zglobna jama lopatice) djeluju u harmoniji sa zglobom lakta i šake moguće je izvesti veliki broj kružnih pokreta.

Palice zbog načina na koje se s njima služimo povećavaju moment rotacijske sile, pa bi se trening s palicama mogao opisati kao cirkularni odnosno kružni trening sa utezima .

Stručnjaci predlažu da se kod kružnih vježbi bez obzira na trenutačnu snagu počne s palicama težine 0,5 kg kako bi se savladala pravilna tehnika izvedbe.

Palicama se izvode brojne varijante njihanja, zabacivanja, kruženja, potisaka, nabačaja, izbačaja i trzajeva, te je njhova primjena pogodna kod sportova poput plivanja, tenisa, badmintona, košarke, rukometa, streljaštva i kod borilačkih sportova.

U ovom video zapisu Richard Maguire demonstrira kako sa indijskim palicama poboljšati tehnike udaraca i blokova :

Treniranjem s indijskim palicama jačaju se mišići gornjeg dijela tijela, razvija se fleksibilnost i mobilnost zglobova, jačaju se ligamenti i tetive, razvija se snaga stiska, funkcionalne sposobnosti (anaerobna i aerobna izdržljivost), ritam, koordinacija pokreta te se koriste u prevenciji ozljeda i kod rehabilitacija nakon povreda.

U priloženom videu prikazane su osnovne vježbe s indijskim palicama:

 kond. trener Javor Vrkljan
Informacije na: javorvrkljan@gmail.com

Oznake | | | | | | |
OCIJENITE OVAJ ČLANAK
REJTING | 4.8/5 | 13 glasova |