Komentar: UFC povukao ručnu da ne postanu taoci irskog “Notoriousa”

Autor | 22 | 04 | 2016 11:28 | Kategorija | kolumne | IZDVOJENA VIJEST

McGregor je UFC-ov proizvod

Autor:
Objavljeno: 22.04.2016 u 11:28

McGregorov trener John Kavanagh se na društvenim mrežama obratio fanovima s porukom; “Vi ste mušterije. Što vi želite? Press konferencije ili borbe? Molim vas da se pobunite jer smo mi spremni odraditi ovaj meč!”.

No, da bi njegovo pitanje imalo imalo smisla, valjalo bi najprije izbrisati čitavu prošlost Conora McGregora u UFC-u. Ovako njegov post zvuči smiješno, čak i bizarno… Jer upravo je “The Notorious” simbol strelovitog sportskog uspjeha baziranog upravo na puno priče, dosjetljivom “trash talku”, cirkusantskom imidžu i incidentima na press konferencijama. McGregor je čitavu karijeru u elitnoj promociji izgradio na priči i press konferencijama. To ne znači da Irac ne posjeduje iznimne sportske kvalitete, no posjedovali su ih i mnogi drugi. Vrlo lako je nabrojati na desetke UFC boraca kojima su trebale godine da se dočepaju “main carda”, kojima su trebali znatno duži nizovi nepobjedivosti da bi stigli do izazivačke pozicije, a o novcu i zaradi je bespredmetno pričati. Dovoljno je reći da je McGregor u godinu dana zaradio više novca od velike većine svojih kolega – zbrojeno! Da nije majstor priče, ništa od toga ne bi bilo moguće…

Da se odmah razumijemo, priča o press konferenciji i medijskim obavezama je vjerojatno samo kap koja je prelila čašu. Da su obje strane zadovoljne financijskim aranžmanom revanša s Nateom Diazom na UFC-u 200, lako bi se dogovorili i oko “ostalih detalja”. McGregor niti ne pokušava skrivati da je novac pokretač njegovog svemira, pa je lako zaključiti gdje ga je zasvrbilo i zašto je ovako reagirao.

A UFC-ova reakcija je klasična reakcija nekoga tko je dugo trpio, a onda puknuo. Sigurno Dani Whiteu i braći Fertitta nije bilo lako gledati “sprdanja” interneta na vlastiti račun zbog popuštanja McGregoru i dojmu da je Irac šef, a ne ljudi koji zapravo vode promociju. No, zbog čega drugoga, nego zbog silnih milijuna dolara (McGregor tvrdi 400 milijuna), koliko je UFC u godinu dana zaradio “na grbači” ekscentričnog Irca, udovoljavali su mu, popuštali i pritom gutali slinu.

Navodna odbijenica honorara od 10 milijuna dolara, koja je i zahladila odnose UFC-McGregor, ima mnogo smisla. Naime, UFC je čitav svoj biznis bazirao upravo na marketingu samog branda, a ne svojih zvijezda. U UFC-u je promocija uvijek ispred pojedinca i njegovog statusa. Upravo suprotno situaciji u profesionalnom boksu gdje su sportaši zvijezde, a promotori su tu da im osiguraju najbolji način da zarade što više novca i pritom uzmu svoju proviziju. No, mudri Fertitte su u startu upravo tu prepoznali veliku opasnost (koja je profi boks učinila taocem pojedinih boksača) te su vrlo vješto kontrolirali zvijezdani status svojih boraca. Dali bi im toliko važnosti i novca koliko je potrebno da bi uzdignuli svoj brand, ali su uvijek pazili da im se ne dogodi, ono što im se upravo sada dogodilo – da jedan pojedinac ucjenjuje čitavu promociju i s njima vrlo vješto igra medijski poker.  Upravo zato su morali povući ručnu kočnicu prije revanša s Nateom Diazom. Zamislite da McGregor pobjedi u tom dvoboju – postao bi medijska zvijer koju tada zaista ne bi bilo moguće zauzdati. Uoči “rubber matcha” doslovno bi postali njegovi taoci.

Stoga je na koncu lako zaključiti da su obje strane postale žrtve vlastite težnje za što većom zaradom. Kako bi zgrabili što više milijuna, McGregor je glumio prema vlastitom priznanju “medijskog majmuna”, a Dana White je dopustio da pritom samovolja Irca ode do razmjera gdje se više ne zna tko je tu kome šef. Takvi interesni odnosi obično puknu kod prvog većeg problema. A taj problem je u ovoj situaciji bio poraz McGregora od Natea Diaza. Ne kaže se bez razloga prilikom izgovaranja bračnih zavjeta “u dobru i u zlu”. Jer…sve je idilično dok stvari idu kako su oba bračna druga zamislili život u svojim glavama. Kada krenu problemi, tek tada se može vidjeti koliko neki odnos zaista vrijedi.

Osim, ako nam i ovaj put nisu prodali priču, pa je čitava ova UFC sapunica zapravo igrokaz kako bi se dodatno dignuo interes za ionako medijski atraktivan UFC 200. Tada se možemo samo nasmijati i reći: “Svaka čast gospodo, jeste nas…”

Marko Petrak
marko.petrak@fightchannel.hr

OCIJENITE OVAJ ČLANAK
REJTING | 4.3/5 | 31 glasova |