Trampolin kao dio treninga

Autor | 23 | 07 | 2015 12:59 | Kategorija | kolumne | IZDVOJENA VIJEST

Ilustracija

Autor:
Objavljeno: 23.07.2015 u 12:59

Kako tehnologija svakim danom doseže nove i više razine ,tako i u sportu ne posustaje. Svijet fitnessa pun je raznih pomagala i rekvizita kako bi vježbe bile inovativnije i progresivnije.

Jedno od tih pomagala o kojem se mnogo priča je i trampolin. Velik broj profesionalnih sportaša koji koriste trampolin svjedoče njegovim zdravstvenim benefitima kako na fizičkoj tako i na psihičkoj razini.

Što bi trebali znati o prednostima trampolina u svrhu treninga,rekreacije i rehabilitacije?

Izvodeći vježbe skakanja na trampolinu koristimo tri prirodne sile: akceleraciju ,deceleraciju i gravitaciju.
Te tri stvari vježbu čine malo drugačijom od one koju izvodimo na tlu. Skakanje na trampolinu zahtjeva angažman cijeloga tijela da se miče u koordiniranom smjeru.NASA-ino je istraživanje pokazalo da je samo 10 minuta skakanja na trampolinu efikasije od 30 minuta jogginga.

Vježbe na mini trampolinu osmišljene su tako da čuvaju sve zglobne strukture. Budući da je trampolin odlična podloga prilikom izvođenja vježbi, energija odbijanja se dobiva od trampolina, a u fazi doskoka on amortizira udarac pa nema „nabijanja“ zglobova i kralježnice niti bolova nakon treninga.   

Kada pričamo o stvarnim benefitima trampolina,možemo biti uzbuđeni jer razloga za "uskočiti" na njega je i više nego dovoljno.  Osim što vježbe na trampolinu poboljšavaju balans i koordinaciju, poboljšavaju i imunološki sustav kroz limfni sistem i poboljšavaju gustoću kostiju . Skakanje na trampolinu čini nas i pametnijima jer napor koji ulažemo držeći oči fokusiranima dok je tijelo u pokretu-isti je naporu kada su oči u pokretu a tijelo mirno. Zbog limitirajućih pokreta i načina na koji izvodimo vježbe,skakanje na trampolinu može s vremenom postati dosadno.Ali činjenica  koja je možda bitnija je da  najbolji rezultati  dolaze mjenjanjem rutine i isprobavanjem novih stvari.

Maja Čavka
viši fiziotarapeut i osobni trener
Strong First certif. kettlebell instruktor
maya.cavka@gmail.com

OCIJENITE OVAJ ČLANAK
REJTING | 3/5 | 2 glasova |