Avokado: izvor zdravih masnoća i bjelančevina!

FitnessIZDVOJENA VIJEST 11.08.2014 16:12h Autor:

Ilustracija

Avokado je tropsko voće koje raste u Srednjoj Americi i koje je u prošlih nekoliko godina definitivno našlo prostora na policama naših trgovina, a ne biste ga smjeli zaobilaziti jer je iznimno zdrav, hranjiv i ukusan!

Avokado ima najveći udio bjelančevina među voćem, bogat je izvor vitamina E i kalija, u korisnim količinama sadrži i vitamin C, vitamin B6 i lutein. Kao i maslinovo ulje, avokado ima visok udio jednostruko nezasićenih masnih kiselina za koje se smatra da smanjuju razinu kolesterola u krvi.

Avokado možda jest krcat masnoćama, ali radi se o nezasićenim masnoćama koje dokazano smanjuju rizik od karcinoma, srčanih oboljenja i dijabetesa. Avokado potiče regeneraciju organizma, stabilizira nivo šećera u krvi i izvrstan je protiv srčanih oboljenja.

Energetska vrijednost 100 g svježeg avokada iznosi 160 kcal / 669 kJ. Od toga sadrži 2% proteina, 14,6% masti i 8,5% ugljikohidrata, od kojih 6,7 g dijetalnih vlakana i 0,6 g šećera.

Od minerala, izvrstan je izvor bakra (0,2 mg, što čini 22% RDA), dobar izvor kalcija (12 mg, što čini 12% RDA) i magnezija (30 mg što čini 10% RDA), a sadrži vrlo malo natrija (7 mg).

Od vitamina, dobar je izvor vitamina C (10 mg, što čini 16% RDA), a od vitamina B kompleksa izvrstan je izvor pantotenske kiseline (1,4 mg, što čini 28% RDA), dobar je izvor riboflavina (0,1 mg, što čini 10% RDA), niacina (1,74 mg, što čini 11% RDA) i vitamina E (2 mg što čini 14% RDA).

Od fitonutrijenata sadrži beta-karoten 62 µg i kombinaciju lutein+zeaksantin 271 µg i sterola sadrži beta-sitosterol 76 mg.

 

Recept: Namaz od avokada

1 avokado
3 žlice limunova soka
30 g pinjola
100 g svježeg sira -opcionalno
prstohvat papra i eventualno soli


Oguljeni avokado očistite od koštice, narežite na kockice i nakapajte 1 žlicom limunova soka. Pazite da avokado bude zreo, pomalo mekan i kremast jer ako je tvrd pod prstima, nije još dovoljno sazrio za konzumiranje.
Pinjole usitnite u električnoj sjeckalici zajedno s avokadom i svježim sirom. Dodajte preostali limunov sok te papar i sol po ukusu.

Sve dobro izmiješajte i namaz dobro ohladite.

Preporučujemo jesti na rižinim krekerima ili dvopeku.
 

PODIJELI

PREPORUČENO

KOMENTARI

POVEZANE VIJESTI