Batat – jedna od najzdravijih namirnica!

FitnessIZDVOJENA VIJEST 21.08.2014 10:27h Autor:

Ilustracija

Većina još uvijek za slatki krumpir ili batat zna samo iz američkih filmova, međutim, u zadnje vrijeme batat je dostupan i u većini većih trgovina u Hrvatskoj i na mnogim tržnicama. Popularnost mu je vrtoglavo narasla zbog izuzetnih nutritivnih vrijednosti, a i neizostavna je namirnica brojnih fitness menija.

Slatki krumpir ili batat ima iznimna nutritivna svojstva i mnogo je zdraviji od svojeg klasičnog srodnika, običnog krumpira. Sadrži amilozu i amilopektin. Amiloza polagano povećava razinu šećera u krvi, za razliku od šećera i stoga se preporuča osobama koji boluju od dijabetesa, za razliku od običnog krumpira koji je dijabetičarima strogo zabranjen.

Najveća mu je vrijednost velika količina beta-karotena (200g batata daje istu količinu beta-karotena kao i 5 kg brokule!!!). Količina od samo 140g batata u potpunosti osigurava dnevnu potrebu za vitaminom E, koji je izuzetno važan jer štiti organizam od srčanih tegoba, i začepljenja krvnih žila.

Batat ima nešto manje ugljikohidrata od običnog krumpira. Srednje velik batat ima 23 grama ugljikohidrata, dok obični krumpir ima oko 30 grama ugljikohidrata. Ima samo 90 kalorija na 100 grama

Slatki krumpir sadrži gotovo dvostruko više vlakana od običnog krumpira, što znači da u jednoj mjerici ima oko 7 grama vlakana. Visoka količina vlakana pogoduje duljem osjećaju sitosti.

Slatki krumpir izvrstan je izvor vitamina A, kalija, vitamina C, B6, riboflavina, bakra i folne kiseline. Srednje velik slatki krumpir ima 28% više kalija nego banana.

Visok udio vode dobar je za one koji žele izgubiti višak kilograma. Baš kao i vlakna, i voda uzima puno prostora u želucu pa se dulje osjećate sitima.

Kod kupnje, odaberite batat bez ogrebotina i crnih točkica, a držite ih na hladnom prostoru. Kod pripreme, slatki krumpir vam daje zaista velike mogućnosti – od običnog pečenog do slastica od slatkog krumpira.
 

PODIJELI

PREPORUČENO

KOMENTARI

POVEZANE VIJESTI