Doručak je najbitniji!

FitnessIZDVOJENA VIJEST 29.08.2014 11:58h Autor:

Ilustracija

Doručak je najvažniji obrok u danu i moramo ga učiniti dijelom svakodnevne rutine! Nakon noćnog odmora, doručak je idealno sredstvo za pokretanje metabolizma i osiguravanje energije za predstojeći dan.

Aktivnost mozga je nakon noćnog odmora usporena pa mu ujutro treba "pokretač" a doručak čini upravo to. Zdravi doručak obiluje ugljikohidratima koji pokreću mozak i hrane ga time nam podižući koncentraciju. Doručkovanjem smanjujemo jutarnju napetost i razdražljivost te postajemo spremni za nadolazeći radni dan i probleme koje on nosi. Uz sve ove prednosti možda je najbitnija ona da doručkovanjem nesvjesno reguliramo svoju tjelesnu masu, izbjegavamo nakupljanje masnih naslaga i ubrzavamo metabolizam. Dokazano je da su osobe koje doručkuju manje podložne stresu i rjeđe su depresivne. U stresnim situacijama ljudi često posežu za nezdravom hranom (slatkiši, grickalice) a doručak ih u tome sprječava. Doručak poboljšava naše sveukupno zdravlje osiguravajući organizmu dnevni unos hranjivih tvari.

Dobar doručak uključuje light mlijeko ili mliječne proizvode kao dobar izvor proteina i kalcija, integralni kruh ili žitarice kao dobar izvor kompleksnih ugljikohidrata i voće ili voćne sokove kao izvor vlakana, vitamina i minerala. Proteini osiguravaju duži osjećaj sitosti što nas sprječava da posegnemo za nezdravim ugljikohidratima.Kao dobar izvor proteina mogu poslužiti i maslac od kikirikija, jaja, mahunarke i proteinski napitci. Isto tako, ujutro je dobro konzumirati proizvode od puretine ili tunjevinu koja obiluje omega-3 masnim kiselinama. Još jedna dobra ideja je zdjelica zobene kaše sa svježim bobičastim voćem i orašastim plodovima.

Rezultat preskočenog doručka su smanjena koncentracija, produljeno vrijeme reakcije, niska razina šećera u krvi i smanjena radna produktivnost. Redovito doručkovanje je koračanje ka zdravom srcu, krvožilnom sustavu i zdravijem životu.
 

PODIJELI

PREPORUČENO

KOMENTARI

POVEZANE VIJESTI