I borci hrču, zar ne?

FitnessIZDVOJENA VIJEST 22.11.2012 16:09h Autor:

Hrkanje

Partnerica vas po noći pokušava probuditi potpuno luda od vašeg hrkanja? Susjedi lupaju o zid? A ponekad i samoga sebe probudite hrčući? Ne brinite, hrkanje je česta pojava i oko 25% ljudske populacije pati od ovog poremećaja svakodnevno, dok preko 30-40% odraslih osoba hrče povremeno (bar jednom tjedno).

No, kako biste ipak imali mir u kući i susjedstvu, predlažemo vam nekoliko promjena kojima možete utjecati na smanjenje hrkanja! U većini slučajeva hrkanje može biti pod kontrolom primjenom neke od sljedećih metoda;

  • spavanje na boku,
  • reguliranje tjelesne težine,
  • izbjegavanje alkohola i sedativa,
  • dodavanje jastuka,
  • prestanak pušenja,
  • uspostava redovitog ritma spavanja,
  • redovito vježbanje,
  • unos dovoljno tekućine, i
  • izbjegavanje kasnih obroka.

1. Spavajte na boku. Najčešće hrču ljudi koji spavaju na leđima jer je u tom položaju grlo opušteno, a zrak teže prolazi iz pluća.

2. Regulirajte tjelesnu težinu. Naime, među pretilim osobama hrkanje je daleko učestalije. Nakupine masnoga tkiva u području vrata otežavaju disanje te na taj način stvaraju uvjete za hrkanje.

3. Izbjegavajte alkohol i sedative. Čak i oni koji inače ne hrču, nakon konzumacije alkohola će početi puštati bove neugodne zvukove tijekom spavanja. Naime, i alkohol i sedativi utječu na opuštanje puteva protoka zraka što pogoduje hrkanju.

4. Dodajte si jastuk. Pokušajte dodati jastuk kako bi vam tijekom sna glava bila na višoj poziciji od prsnog koša čime su putevi zraka otvoreniji.

5. Prestanite pušiti. Zbog smanjenja sposobnosti organizma da iskorištava kisik, pušači mnogo češće hrču od nepušača.

6. Redovito spavajte. Pokušajte uspostaviti redovit ritam spavanja (odlazak na spavanje u isto vrijeme svake večeri) te spavajte minimalno 7 sati svake noći. Spavanje u isto vrijeme doprinijet će harmoniji vašeg organizma i smanjiti hrkanje.

7. Vježbajte. Vježbom jačate mišiće, ali i poboljšavate zdravlje srca i krvožilnog sustava. No, osim toga, vježba pomaže i zdravijem snu bez hrkanja.

8. Pijte dovoljno tekućine. Naime, hidratacija organizma će spriječiti hrkanje uzrokovano ljepljivom i mekanom sluzi koja se zadržava u nosnicama.

9. Jedite minimalno 2 sata prije spavanja čime ćete spriječiti loš san i hrkanje uzrokovano probavnim aktivnostima.

Ukoliko ništa od navedenoga ne pomogne, savjetujte se s liječnikom. Bolje liječiti hrkanje, nego imati propali brak ili loše međususjedske odnose.

Zorana Jagodić
zorana.jagodic@fightchannel.hr

PODIJELI

PREPORUČENO

KOMENTARI

POVEZANE VIJESTI