Kako izbjeći napade gladi?

FitnessIZDVOJENA VIJEST 05.11.2012 13:53h Autor:

Junk food

Imate osmišljen raspored prehrane, a onda vas u "nevrijeme" uhvati napad gladi kad strpate u usta što prvo stignete? Ili, još češći scenarij, cijeli dan jedete po pravilima, a onda navečer, uz televizor, zabrazdite u nešto što bi bilo bolje da nikada niste ni unijeli u stan? Ne brinite, postoje rješenja i za to.

Spavajte poput bebe

Nedostatak sna često potiče apetit. Naime, san je povezan sa željom za hranom, a nedostatak sna potiče melatonin koji pojačava vašu potrebu za hranom.

Ne jedite zbog emocija

Mnogi u teškim emocionalnim krizama posegnu za utjehom u hrani. Time naravno nećete riješiti problem, već ćete si natovariti još jedan – višak kilograma. Kad zbog srca krenete u frižider pronađite novu zanimaciju i okupirajte se njome.

Žvačite i sporo jedite

Kad nam je nešto jako ukusno često trpamo kao da će nam netko oteti. Pokušajte jesti što sporije, time nećete samo pozitivno utjecati na metabolizam nego ćete i dulje zadržati osjećaj sitosti.

Ne preskačite doručak

Doručak je najvažniji obrok u danu i ako ga preskočite, velika je vjerojatnost da ćete par sati kasnije jesti hamburger i krumpiriće. Preskakanje doručka izaziva napade gladi, par sati nakon buđenja, pa pojedite nešto čim se probudite.

Pijte dovoljno tekućine

Voda, tekućina i voće i povrće s visokim udjelom vode smanjuju napade gladi. Također, ljudi žeđ često zamijene s glađu pa umjesto da unesu tekućinu, pojedu što im prvo dođe pod ruku.

Proteini kao spas

Proteini su ključni nutrijent u smanjenju napada gladi. Piletina i riba su odličan izvor proteina. Od povrća, dobar izvor proteina su grah, posni sir, tofu i bademi.

Ne preskačite obroke

Nemojte da vam posao, užurban život ili stres budu izgovori za preskakanje obroka. Preskakanjem obroka samo ćete dobiti na težini jer ćete u sljedećem obroku kojeg pojedete nadoknaditi propušteno.

Pazite na međuobroke

Koliko ste puta čuli da bi trebalo jesti svaka 2-3 sata? E pa to nije prazna priča. Nemojte preskakati međuobroke već jedite orašaste plodove ili voće. Na taj ćete način spriječiti napade gladi.

Začinite hranu

Ljutina u hrani ubrzava metabolizam i smanjuje osjećaj gladi. Ipak, nemojte pretjerivati s ljutom papričicom jer možda vašem želucu to neće biti najmilije.

Vježbom spriječite napade gladi

Poznat je omjer: tajna zdravlja i dobrog izgleda je 80% prehrane i 20% vježbanja pa nemojte zaboraviti na fizičku aktivnost. Ako loše jedete, vježbanje će vas iscrpiti i imat ćete snažne napade gladi. Pametno jedite i pametno vježbajte i rezultati neće izostati.

Zorana Jagodić
zorana.jagodic@fightchannel.hr

PODIJELI

PREPORUČENO

KOMENTARI

POVEZANE VIJESTI