Kako prirodno povećati testosteron?

FitnessIZDVOJENA VIJEST 03.11.2012 13:28h Autor:

Trening u teretani

Trenirate već mjesecima, godinama i čini se da već duže vremena stagnirate? Prijatelji vam savjetuju različite anabolične steroide kojima ćete preći na novu razinu treninga, snage, izdržljivosti… a vi ipak ne želite ugroziti zdravlje i igrati se s preparatima sumnjivog i porijekla i djelovanja? Postoje prirodni načini na koje možete potaknuti prirodno povećanje razine testosterona u organizmu.

S godinama nivo testosterona opada, a taj pad osjećaju već i muškarci s 30 godina. Neki od simptoma niskog nivoa testosterona su letargija, loša seksualna učinkovitost, neraspoloženje, loša memorija i povećanje tjelesne masnoće.
Savjetujemo vam načine na koje možete prirodnim putem povećati lučenje testosterona i ponovo se osjećati bolje u svojem tijelu:

1. Koristite velike težine – tijekom rada u gymu radite s velikim težinama jer ćete upravo na taj način potaknuti lučenje testosterona. Fokusirajte se na vježbe poput čučnjeva, mrtvog dizanja, potiska s ravne klupe, radite mali broj ponavljanja i između serija nemojte imati velike pauze (do minute).

2. Vježbajte u večernjim satima – nivo testosterona je najviši u jutarnjim satima, a upravo vježbanjem u poslijepodnevnim satima postići ćete da nivo ovoga hormona ostane na visokom nivou ostane visok tijekom cijelog dana.

3. Provodite manje vremena u teretani – pretreniranost smanjuje nivo testosterona. Stručnjaci navode da su 4-5 treninga tjedno savršeni za održavanje visokog nivoa testosterona, uz 2-3 dana pauze. Također, trening u teretani ne bi trebao biti duži od 75 minuta.

4. Nemojte pretjerivati s kardiom – pretjerivanje s aerobnim treningom negativno utječe na nivo testosterona. Preporuka je kardio raditi u jutarnjim satima i ne duže od 45 minuta, a večernje sate rezervirati za trening utezima.

5. Dovoljno sna – loše i kratko spavanje loše utječu na nivo testosterona. Spavajte najmanje 7 sati tijekom noći, a ako tijekom dana ulovite slobodnog vremena odspavajte bar još 20 minuta.

6. Unosite masti – zasićene masnoće iz crvenog mesa i jaja pozitivno djeluju na lučenje testosterona.10-15% dnevnog unosa namirnica treba biti iz nezasićenih, a 10% od zasićenih masnoća.

7. Jedite dovoljno proteina – proteini pozitivno utječu ne samo na opskrbu aminokiselinama nego i na lučenje testosterona. Hrana bogata proteinima su jaja, teletina, piletina, puretina, riba, posni sir i sirutka (whey).

8. Jedite povrće – obavezno tijekom dana pojedite bar dvije porcije povrća ili zelene salate. Preporučujemo brokulu, kelj, kupus, špinat i sve vrste zelene salate.

9. Suplementi – ukoliko želite lučenje testosterona pojačati dozvoljenim suplementima, savjetujemo tribulus terrestis.

10. Izbjegavajte alkohol – redovito konzumiranje alkohola utječe na smanjenje nivoa testosterona pa pazite što pijete tijekom izlazaka.

Zorana Jagodić
zorana.jagodic@fightchannel.hr

PODIJELI

PREPORUČENO

KOMENTARI

POVEZANE VIJESTI