Kako skinuti kile, ako se ne krećete?

FitnessIZDVOJENA VIJEST 18.09.2012 12:04h Autor:

Zdrava hrana

Imate višak kilograma, a nemate vremena za vježbanje? Po cijele dane ste na poslu i jedina fizička aktivnost je tjedni odlazak u shopping centar po namirnice. Ne brinite, postoji rješenje da i se s ovakvim načinom života riješite viška kilograma. Tajna je u kalorijama. A i postoje vježbe koje možete odraditi sjedeći.

Prvo i najvažnije je da zaista čvrsto odlučite da želite unijeti promjenu u način razmišljanja. Nemojte odlučiti da "idete na dijetu" jer to obično uvijek loše završi, a i posljedica su često vraćeni i dobiveni dodatni kilogrami. Da biste smršavjeli i zadržali željenu težinu, morate trajno promijeniti način ponašanja i prehrambene navike.

Postavite si ostvarive ciljeve. Primjerice, u prvom periodu, smanjite kalorijski unos za 500 kalorija u danu. Na taj način ćete gubiti oko pola kilograma tjedno, što stručnjaci smatraju optimalnim mršavljenjem bez šokova za organizam i ugrožavanja zdravlja.

Obratite pažnju na hranu koju jedete. Ljudi se često debljaju jedući "nesvjesno". Nemojte uz sebe dok radite imati nikakve grickalice ili slatkiše. Kad kupujete hranu, čitajte deklaracije. Na taj ćete način naučiti puno o hrani koju jedete, ali i osvijestiti kvalitetu pojedinih namirnica.

Jednu po jednu, izbacujte iz svoje prehrane namirnice koje sadrže prazne kalorije. Počnite s gaziranim pićima, slatkišima, grickalicama i prerađenom i brzom hranom. Ukoliko su vam ove namirnice stalni dio prehrane, izbacujte ih jednu po jednu kako ne biste imali "krize". Kad izbacite sve navedene namirnice, uzmite si "prijelazni period" te jedan obrok u tjednu jedite štogod poželite od ovih namirnica.

Smanjite unos masnoća. Masnije meso poput svinjetine, zamijenite čistim pilećim ili purećim mesom. Također, punomasno mlijeko zamijenite manje masnim, ili primjerice zobenim. Smanjite unos "teških masnoća" poput svinjske masti, margarina i maslaca.

Smanjite obroke. Nemojte smanjivati broj obroka, nego porcije. Naime, mršavljenje se ne postiže samo kvalitetom, nego i kvantitetom namirnica.

Jedite što više vlakana. Namirnice koje sadrže vlakna "popunjavaju" vaš želudac i duže vremena vam daju osjećaj sitosti. Također, njihovo sporo probavljanje i sporo otpuštanje glukoze, stabilizira krvni tlak i inzulin. U ove namirnice spadaju zeleno povrće i voće. Uključite u prehranu u vodi topiva vlakna jer ona potiču probavu masnoća. Namirnice koje imaju ovakva vlakna su mrkva, brokula, kruške, jabuke, breskve, banane, šljive, brusnice, grah, grašak, soja, zobene pahuljice, zob, raž i ječam.

I na kraju, pokušajte bar u uredu uzeti 15 minuta za istezanje. Lift zamijenite hodanjem po stubama. Na posao idite pješice ili biciklom. Tijelo će vam biti zahvalno na tome.

Zorana Jagodić
zorana.jagodic@fightchannel.hr

PODIJELI

PREPORUČENO

KOMENTARI

POVEZANE VIJESTI