Kako započeti dan: Doručak za prvake!

FitnessIZDVOJENA VIJEST 12.09.2012 10:52h Autor:

Omlet od bjelanjaka i špinata

Nema jasnijeg pravila vezanog uz prehranu, od onoga o važnosti doručka. Doručak je najvažniji obrok u danu. No, i dalje mnogi to ne shvaćaju ozbiljno i za doručak jedu što im prvo padne pod ruku (pekarski proizvodi) ili ovaj obrok jednostavno – preskaču.

Kao i u drugim sportovima, i MMA borcima će doručak pomoći u boljim performansama na treningu, ali i u samoj borbi. Da bi se objasnila važnost i utjecaj doručka na sportske performanse napravljena je studija na atletičarima koji su nakon različitih doručaka odrađivali trening izdržljivosti koji se sastojao od 45 minuta intenzivne vožnje bicikla, a potom 15-minutnog trčanja. Najbolje rezultate su imali oni ispitanici koji su u doručku kojeg su pojeli 4 sata prije fizičke aktivnosti unijeli najviše kalorija.

Neki od dodatnih benefita doručka su:

1. Kvalitetan doručak pozitivno utječe na realizaciju cjelokupnog plana prehrane svakog MMA borca. Ako osvijestite važnost zdravog doručka, ubrzo ćete početi paziti i na kvalitetne namirnice na tanjuru za ručak i večeru.

2. Doručak popravlja stanje organizma, te osim pozitivnog učinka na sportske performanse, nutritivno ispravnim doručkom ćete si osigurati dobar osjeća tijekom cijelog dana.

3. Za MMA borce je dodatno važan doručak jer često imaju i više od jednog treninga u danu. Upravo je unos ugljikohidrata izrazito bitan i izbjegavanje punjenja između napornih treninga povećava opasnost od slabljenja imunološkog sustava i ozljeda.

Upoznajte vlastito tijelo i način njegova funkcioniranja isprobavajući različite kombinacije za doručak, a kad pronađete onu koja vam najviše paše, držite se nje i rezultati neće izostati. Neki će odlične učinke imati od tjestenine, a neki će rasturati na treningu nakon brokule. Svaki je organizam specifičan mehanizam i nema univerzalne formule za "doručak za snagu". Da biste pronašli idealan obrok za sebe, dajemo vam nekoliko prijedloga:

1. Omlet od bjelanjaka sa špinatom i mjerica zobenih pahuljica
2. Smoothie od prirodnog maslaca od kikirikija, malomasno mlijeko, banana i mjerica whey proteina
3. Zobene pahuljice i mjerica proteina te pola šake grožđica

Igrajte se s hranom i isprobavajte, ali imajte na umu da doručkom unesete proteine potrebne za obnovu i izgradnju mišića i ugljikohidrate za energiju. Kad "pogodite" pravi doručak pucat ćete od energije i bit će vam jasno da je to TO!

Zorana Jagodić
zorana.jagodic@fightchannel.hr

 

PODIJELI

PREPORUČENO

KOMENTARI

POVEZANE VIJESTI