Koji ste tjelesni tip?

FitnessIZDVOJENA VIJEST 21.10.2012 09:12h Autor:

Tjelesni tipovi

„Pogledaj koliko jede, a ništa mu se ne prima!“ Koliko ste puta u životu čuli tu rečenicu? Koliko ste puta razmišljali o nekoj osobi za koju vam se čini da jede puno više i nezdravije od vas, a ipak ostaje vitka, dok se vama vidi svaki loš obrok kojeg pojedete? Osim o brzini metabolizma, kilogrami, količina mišićne mase i masnog tkiva ovise i o tjelesnom tipu kojem osoba pripada. Upravo prema tjelesnom tipu, a s obzirom na ciljeve treninga, slažu se treninzi i prehrana.

Dakle, tek nakon što odredite kojem tipu pripadate lakše ćete moći prilagoditi svoje treninge i prehranu te na taj način olakšati put ka željenim rezultatima. Ipak, kada govorimo o karakteristikama i tipu tjelesne građe moramo imati na umu da svaka osoba ne mora svim svojim tjelesnim karakteristikama pripadati jednom od tipova građe (ektomorf, mezomorf, endomorf )već može biti mješoviti tip koji ima karakteristike dvaju tipova.

Prema dr. Sheldonu, postoje tri tjelesna tipa: ektomorf, endomorf i mezomorf. Iako je teorija tipova osmišljena u 40-im godinama prošloga stoljeća, i danas se koristi kako bi se lakše pronašao način za dobivanje mišićnoga tkiva ili gubljenje masnoća. Sheldon je tvrdio da svi ljudi najčešće imaju elemente sva tri tjelesna oblika, ali da uobičajeno jedan ipak prevladava.

Ektomorf

Ektomorf je najmršaviji tjelesni tip i njegova najveća briga je kako steći mišićno tkivo. Osoba ovoga tipa izgleda vitko, izduženo kratko tijelo dugih ekstremiteta, ima uska ramena i bokove te tanko i usko lice s visokim čelom, tanke noge i ruke.

On jede samo kad je gladan i ako mu je cilj stjecanje kilograma mora se prisiliti jesti puno više od onoga što mu je navika. Ovom tipu se preporuča jesti visokokaloričnu hranu u što manjim intervalima.

Trening u početku ne treba biti prečest ni predugačak. Dovoljno je i samo tri puta tjedno, preporuča se veće težine, ali i duži odmor između serija. Od aerobnog treninga bježite kao mačka od vode.

Endomorf

Upravo suprotno od prethodnog tipa, endomorf muku muči sa skidanjem viška masnoća i kilograma. Prepoznaje se po nepovoljnom kruškolikom obliku tijela – široki bokovi i uska ramena.

Njegov cilj je maksimalno ubrzati topljenje masnoća.Unos kalorija mora se smanjiti te prehranu uravnotežiti. 

Trening se treba sastojati od umjerenih težina, ali što manje pauze između serija. Preporuča se kardio trening poput trčanja, brzog hodanja, biciklizma ili plivanja.

Mezomorf

Ovaj tip tijela je onaj "Bogom dan" i najveći je potencijal za bavljenje sportovima snage. Odlikuje ga mišićavo tijelo, sa snažnim rukama i nogama, široka ramena, uzak struk te dugačak torzo, puna prsa, odličan omjer ramena i struka

Karakteristika ovoga tipa je atletska građa, a cilj je samo održavanje ovakve građe. Preporučaju se treninzi sa normalnim trajanjem pauza između serija. Prehrana mora biti uravnotežena, a unos masnoća kontroliran.

Zorana Jagodić
zorana.jagodic@fightchannel.hr

PODIJELI

PREPORUČENO

KOMENTARI

POVEZANE VIJESTI