L-arginin – aminokiselina koja potiče rast

Fitness 21.09.2012 12:44h Autor:

Suplementacija boraca

Sportska suplementacije jedno je široko polje proizvoda koji s više ili manje učinka pozitivno utječu na vaše sportske performanse. No, da bi svaki od suplemenata imao učinak, potrebno ga je pravilno dozirati, ali imati i prehranu prilagođenu sportskim ciljevima.

U šumi podataka o suplementima za svaki ćete pronaći kontradiktorne informacije, od onih da je neki suplement "nezaobilazan" do onih da se radi o "bacanju novca". Jedan od suplemenata koji izaziva različite komentare je i aminokiselina L-arginin.

L-arginin je esencijalna aminokiselina koja pozitivno utječe na jačanje imunološkog sustava, poboljšanje lučenja hormona i izbacivanju amonijaka iz tijela, sintetizira kreatin, L-glutamat i L-prolin, a prema potrebi može ga konvertirati u glikogen. L-arginin organizam koristi u proizvodnji dušičnog oksida, komponente koja opušta krvne žile (vazodilacija). U ovom kontekstu koriste je i bodybuilderi jer pozitivno utječe na rast mišića.
Nakon jačeg treninga tijelo ima povećanu razinu testosterona i hormona rasta. Taj period traje do 2 sata nakon treninga. U tom periodu l-arginin stvara hormonalnu okolinu koja potiče sintezu proteina i time povećanje mišićne mase.

L-arginin svojim prisustvom stimulira procese obnove i rasta stanica, kao i povećanje razina hormona rasta kod vježbi snage i opterećenja i upravo zbog toga koriste je mnogi sportaši. Također, l-arginin djeluje za štednju i oporavak mišića, te kod malnutricije i malaksalosti organizma. Nadalje, može pomoći sniziti razine kolesterola u krvi, kod zarastanja opeklina, za zdravlje srca.

Druga bitna uloga l-arginina, je da djeluje kao moćan prekursor dušičnog oksida, moćnog endotelijalnog faktora, što dalje naglašava njegovu metaboličku važnost. L-arginin služi kao snažan stimulant inzulina i hormona rasta, pa može igrati važnu ulogu kao pospješivač anaboličkih procesa.

L-arginin se nalazi u hrani kao što su orašasti plodovi, čokolada, smeđa riža, mlijeko, sir, jogurt, meso i drugoj hrani koja sadrži proteine.

PODIJELI

PREPORUČENO

KOMENTARI

POVEZANE VIJESTI