Medicinka – savršen rekvizit za povećanje eksplozivnosti

Fitness 31.10.2012 10:50h Autor:

Medicinka

Sjećate li se satova tjelesnog odgoja u osnovnoj školi kad je medicinka bila jedan od vrlo često korištenih rekvizita? Nije to bezrazložno bilo tako. Naime, upravo je ovaj mnogima neomiljeni rekvizit izvrstan za povećanje eksplozivnosti gornjeg dijela tijela. Osim toga, medicinka se može koristiti i za jačanje gornjeg dijela tijela, ali i povećanje brzine, izdržljivosti i preciznosti cijeloga tijela. Osim toga, tijekom vježbanja s medicinkom vježbač sam kontrolira pokret i održava potrebnu ravnotežu čime unapređuje međumišićnu koordinaciju.

Trening s medicinskom loptom jedan je od najstarijih oblika kondicijskog treninga i treninga snage. Perzijski sportaši vjerojatno su koristili najraniji tip medicinske lopte kako bi povećali snagu i izdržljivost. Ti rani tipovi, korišteni prije 3000 godina, često su bili životinjski mjehuri punjeni pijeskom.

Medicinka je neizostavan rekvizit kod mnogih funkcionalnih treninga, a njezina prednost je što je se može koristiti samostalno ili u radu u parovima te se njome mogu aktivirati sve mišićne skupine. Ove lopte se razlikuju po težini (od jedne do 11 kilograma) i materijalu od kojeg su izrađene.

Vježba medicinkom za trbušnjake

Ležeći na leđima medicinku držite rukama u ispruženom položaju tijela.
Vježbu izvodite istodobnim podizanjem pružena trupa i nogu do položaja sjedeće sklopke pruženim nogama. Tijekom vježbe medicinku stalno prebacujemo iz položaja ruku u položaj gdje nogama primamo medicinku.

Vježba medicinkom za prsa

Stanite u položaj skleka, ali pritom jednu ruku držite oslonjenu o pod, a drugu na medicinskoj lopti. Napravite 15 sklekova s jednom rukom na lopti, a potom loptu stavite pod drugu ruku i napravite još 15 sklekova.

Vježba medicinkom za leđa

Lezite na trbuh, ruke i noge ispružite čineći ravninu. Medicinku držite među rukama. Istovremeno od poda podižite obje ruke i obje noge. U gornjoj poziciji pokušajte zadržati na trenutak. Tijekom dizanja izdahnite, a tijekom spuštanja udahnite. Pazite da tijelo što manje njišete tijekom izvođenja ove vježbe.

Vježba medicinkom za noge

Stanite držeći medicinku blizu prsa. Savijte koljena dok vam bedra ne dođu u poziciju paralelnu s podom. Uspravite svoje tijelo natrag na start i potisnite loptu iznad glave. Spustite i ponovite. Ovo pomaže prenošenju snage iz donje polovice u gornji dio tijela. Tijekom izvođenja ove vježbe aktivirani su vam i mišići ramenog pojasa.

Zorana Jagodić
zorana.jagodic@fightchannel.hr

PODIJELI

PREPORUČENO

KOMENTARI

POVEZANE VIJESTI