Njezino Veličanstvo – Voda!

FitnessIZDVOJENA VIJEST 25.10.2012 11:13h Autor:

Voda

Kad govorimo o vodi, uvijek ćemo naići na više različitih mišljenja koliko je dnevno čovjeku vode potrebno. Od onih koji se povode za onom "piješ kad si žedan", do one upravo suprotne "kad si žedan je prekasno jer je organizam tad već dehidriran". Liječnici s Klinike Mayo savjetuju da prosječna odrasla osoba mora unijeti 8-9 čaša vode (tekućine) u danu. To se odnosi na osobe bez posebnih fizičkih aktivnosti (treninga). Oni koji su u treningu imaju veće potrebe za tekućinom.

Poznato je da je 2/3 ljudskog organizma voda i upravo ona je nužna za normalno funkcioniranje. Nedovoljan unos tekućine negativno utječe na tjelesnu temperaturu, energiju, moždane funkcije, probavu, raspoloženje, performanse i zdravlje zglobova.

Kako biste stekli naviku unosa dovoljne količine tekućine u danu, savjetujemo da ujutro počnete dan vodom. Tako ćete nadoknaditi tekućinu izgubljenu tijekom noći. Ako vam to ipak nije najdraže buđenje, popijte nezaslađen čaj.

Prije svakog obroka popijte 1-2 čaše vode ili nezaslađenog čaja. Time ćete smanjiti apetit i regulirati kilažu. Ako želite, u vodu možete dodati nasjeckan svježi đumbir ili iscijeđenu limetu. Koža će vam biti zahvalna na tome.

Naravno, dio tekućine unosite i hranom. Hrana bogata vodom je voće i povrće. Dnevno hranom možete unijeti i do 20% potrebne vode.

Steknite naviku da uvijek uz sebe imate bočicu s vodom. To će vam biti podsjetnik da trebate piti.
Nemojte vodu zamjenjivati gaziranim napitcima, time ćete, osim tekućine, unijeti i čitavu hrpu nepotrebnih šećera koji štete vašem organizmu.

Ako vježbajte, povećajte unos tekućine. Samo 2-postotna dehidriranost smanjit će vaše performanse za visokih 20%. Želite li to izbjeći , pola sata prije treninga popijte pola litre vode, a redovito tijekom treninga pijte kako biste održali razinu hidratacije.

Prije nego idete spavati popijte čašu vode kako biste organizam tijekom noći opskrbili potrebnom vodom. Ako želite izbjeći noćne posjete zahodu, vodu popijte sat vremena prije spavanja.

Pokušajte nekoliko dana zapisivati koliko tekućine unosite, ubrzo ćete steći naviku i brojanje neće biti potrebno. Živjeli!

Zorana Jagodić
zorana.jagodic@fightchannel.hr

PODIJELI

PREPORUČENO

KOMENTARI

POVEZANE VIJESTI