Paleo dijeta: Jedite kao pračovjek!

Fitness 24.10.2012 10:26h Autor:

Paleo dijeta

U nizu načina prehrane koji danas postoje, postoji jedna koja se temelji na prehrambenim navikama ljudi u pradavnmi vremenima. Ime joj je paleo dijeta što je skraćeno ime Paleolitičke dijete. Ova dijeta (način prehrane) sastoji se od prehrambenih namirnica koje je jeo čovjek iz vremena paleolitika.

Ako se odlučite na ovaj oblik prehrane, zaboravite sve prerađene namirnice i usredotočite se isključivo na hranu koja dolazi iz divljine ili niče iz zemlje. Kako ističu pobornici ove dijete, osjećat ćete se "zdravo, lagano i snažno", a upravo to je što žele mnogi borci pa su se mnogi i odlučili za paleo način prehrane.

Pojednostavljeno, ako je neka namirnica postojala prije stotinu tisuća godina, onda joj je i sad mjesto na vašem tanjuru. Dakle, vaša bi se prehrana trebala sastojati od: mesa i ribe, puno svježeg voća i povrća te orašastih plodova i sjemenja. Ulja se mogu koristiti u umjerenim količinama. Hrana koju treba izbjegavati su mliječni proizvodi, žitarice, mahunarke, povrće koje obiluje škrobom, masna jela te namirnice s visokim postotkom soli (poput mesnih prerađevina i zasoljenih orašastih plodova).

Ako slijedite načela paleo dijete dan možete započeti kavom, mesom, voćem i šakom orašastih plodova. Upravo kombinacija proteina i masnoća dat će vam duže vremena osjećaj sitosti. U obroku nakon treninga pojedite veći komad mesa ili ribe sa što više povrća. Također, u ovom obroku trebate unijeti i ugljikohidrate kako biste popunili prazne zalihe glikogena u jetri. Dobar izbor je batat (slatki krumpir).

Posebnost paleo dijete jest izbjegavanje žitarica. Naime, pobornici ove dijete ističu da žitarice čovjeku "rade više štete nego koristi". Glikogneske rezerve se, umjesto kompleksnim ugljikohidratima (žitaricama) popunjavaju voćem i povćem koje u sebi sadrže vitamine, minerale i antioksidante. Nal isti poželjnih izvora ugljikohidrata su, osim batata, grožđice, datule, banane i mango. Ipak, borci u ovom slučaju rade male iznimke pa u prehranu uključuju i bijelu rižu i običan krumpir kao izvore energije.

DOZVOLJENO POVREMENO ZABRANJENO
Nemasna govedina
Nemasna svinjetina
Nemasna perad
Srnetina
Zečetina
Jetra
Divljač
Riba
Školjke
Rakovi
Jastog
Dagnje
Kamenice
Sve voće (osim sušenog)
Sve povrće (osim korjenastog)
Bademi
Pinjoli
Brazilski oraščići
Indijski oraščići
Pistacijo
Sjemenke bundeve
Kesten
Sezam
Orasi
Makadamija
Sjemenke suncokreta
Maslinovo ulje
Ulje avokada
Orahovo ulje
Laneno ulje
Suncokretovo ulje
Kava
Čaj
Vino
Piva
Sušeno voće
Margarin
Sir
Jaja
Mlijeko / Jogurt / Sirutka
Ječam
Kukuruz
Proso
Zob
Riža
Raž
Brašno
Bijela riža
Kvinoa
Grašak / Grah
Mahune
KikirikI / Maslac od kikirikija
Soja
Leća
Heljda
Krumpir
Slanina
Mesne prerađevine
Kečap
Dimljeno meso
Janjeći kotleti
Svinjska rebra i kobasice
Pureća krila i koža
Masna pečena govedina

Zorana Jagodić
zorana.jagodic@fightchannel.hr

PODIJELI

PREPORUČENO

KOMENTARI

POVEZANE VIJESTI