Početnička muka: Kojim se sportom početi baviti?

FitnessIZDVOJENA VIJEST 19.11.2012 11:47h Autor:

Trčanje na traci

Hodanje, trčanje, plivanje, vožnja bicikla, teretana, borilački sportovi? Odlučili ste početi se baviti nekom fizičkom aktivnošću, a ne znate što odabrati? Muče vas oprema, uvjeti, vrijeme… bojite se monotonije, ozljeda… Savjetujemo da na neki sport krenete s prijateljima jer će vas oni dodatno motivirati na dolaske na treninge, a i imat ćete još jednu zajedničku temu.

Hodanje je najjeftinija fizička aktivnost. Iako će mnogi reći da tijekom dana dovoljno koraka naprave te da im nije potrebno i dodatno hodanje, ne možete uspoređivati sporadično hodanje, od ciljanoga hodanja. Naime, ukoliko ćete se početi baviti hodanjem, za to ćete morati odvojiti određeno vrijeme u kojem ćete hodati bez zastajkivanja. Hodanjem pozitivno utječete na rad srca i pluća, a aktivirani su vam svi mišići donjeg dijela tijela. Također, hodanjem jačate kosti, a i manji je pritisak na zglobove od recimo trčanja.

Hodajte brzinom kojom možete i pričati, što znači da vam se puls ne diže na visok broj otkucaja. Hodanjem ovim tempom izgubit ćete puno više kalorija od toga da istom brzinom trčite.

Trčanje je još jedan način kako da postignete formu. Potrebne su vam, kao i kod hodanja, dobre tenisice i volja. Trčanje će. kao i hodanje pomoći u jačanju kostiju, ali je znatno nesigurnije za zglobove, pogotovo kod osoba koje imaju prekomjernu težinu. Kao i kod drugih oblika vježbanja, i za trčanje se prvo potrebno zagrijati. Dobro zagrijavanje prije trčanja jest hodanje s ubrzavanjem.

Započnite trčati u manjim vremenskim intervalima, do 10 minuta, pa postupno produljujte vrijeme trčanja. Na kraju nemojte samo stati već hodajte dok vam se puls ne vrati u normalu. Obavezno se na kraju istegnite.

Plivanje je jedan od najzdravijih sportova, a od opreme trebate samo kupaći kostim i kapicu za kosu, što ga čini jeftinijim od trčanja. Pozitivan aspekt plivanja odnosi se na uključenost svih mišićnih skupina u pokrete bez ugrožavanja zglobova. Upravo stoga, plivanje se često preporučuje kao način oporavka od određenih ozljeda.

Vožnja bicikla ima niz prednosti, od zdravstvenih do ekoloških. Među najistaknutijim prednostima vožnje bicikala stoji kardiovaskularno zdravlje i kontrola tjelesne težine. Također, vožnja biciklom je odlična za probleme s kostima i zglobovima, ali zbog toga i manje ima pozitivnih utjecaja na smanjenje ili usporavanje osteoporoze.

Teretana je dobro mjesto za stjecanje forme, a da pritom ne ovisite o vremenskim uvjetima i temperaturi. Također, u teretani možete i voziti bicikl, hodati i trčati kao dio treninga uz rad na spravama ili sa slobodnim utezima.

Borilački sportovi, a posebice MMA se smatraju jednim od fizički najzahtjevnijim sportom u svijetu. MMA zahtjeva od sportaša da ima snagu, brzinu, fleksibilnost i strateški um. Rijetko koji sport zahtjeva sve to odjednom. Trening za mješovite borilačke vještine je poznat da je vrlo težak. Ukoliko ste početnik, onda je prvi savjet da poboljšate svoju kondiciju, odnosno da prije nego što krenete sa borilačkim vještinama poradite na svojoj snazi, izdržljivosti i kondiciji. To je možda najvažnija stvar za početi se baviti MMA sportom.

Zorana Jagodić
zorana.jagodic@fightchannel.hr

PODIJELI

PREPORUČENO

KOMENTARI

POVEZANE VIJESTI