Ručak: Mesine, dajte mi mesine!

FitnessIZDVOJENA VIJEST 17.09.2012 11:11h Autor:

Slasni biftek

Jedna od namirnica koja je nezaobilazna na meniju svakog sportaša je zacijelo meso. Meso je izvor proteina, željeza, cinka, magnezija i vitamina B kompleksa. Upravo zbog svega navedenoga važno je svakodnevno ga imati na tanjuru.

Namirnice životinjskog porijekla koje jedemo imaju sastav sličan našem tijelu. Meso je bogato proteinima koje naše tijelo koristi za izgradnju mišića, ali i kao izvor energije. Proteini se sastoje od dugog lanca aminokiselina koji su osnovni gradivni element u izgradnji mišića. Tijelu je za pravilan rast potrebno 20 aminokiselina, od kojih osam ne može sam sintetizirati nego ih treba unijeti kroz hranu. Upravo je crveno meso odličan izvor aminokiselina potrebnih organizmu.

Kad se govori o željezu, primjerice 100 grama goveđeg odreska zadovolji oko 30% dnevne potrebe za željezom odraslog muškarca i oko 20% dnevnih potreba odrasle žene.

Cink je element kojeg meso sadrži, a koji sudjeluje u sintezi proteina. Odrasloj osobi je potrebno 15-25 miligrama cinka u danu. Primjerice, 100 grama goveđeg mesa pokrije dnevnu potrebu za oko 75% cinka.

Tijelu je svakodnevno potrebno 13 vitamina, a vitamin B12 tijelo dobiva iz mesa. Vitamin B12 je koenzim koji pomaže u sintezi proteina, a njegova najvažnija uloga je u stvaranju crvenih krvnih stanica. Manjak ovoga vitamina izaziva anemiju i neurološke smetnje.

No, osim svojih blagodati, postoji i negativna strana mesa, a ona se nalazi u masnoćama koje meso sadrži pa je mudro birati manje masno meso, poput puretine, piletine ili teletine. Preporučuje se i pripremanje mesa na što manje masnoća – najbolje je meso pripremiti na roštilju ili teflonskoj tavi, bez korištenja dodatnih masnoća, brašna ili krušnih mrvica.

Dobar tek!

Zorana Jagodić
zorana.jagodic@fightchannel.hr

PODIJELI

PREPORUČENO

KOMENTARI

POVEZANE VIJESTI