Ruska škola istezanja: Prisilna relaksacija!

FitnessIZDVOJENA VIJEST 22.10.2012 11:46h Autor:

Ruska škola relaksacije - Pavel Tsatsouline

Svaki ozbiljniji vježbač, trening započinje istezanjem (zagrijavanjem), a jednako tako i završava. Također, istezanje se izvodi i tijekom samoga treninga. O vrstama istezanja te vremenu kad koje izvodite pisali smo ranije.

Kad govorimo o verzijama istezanja postoji više verzija, koje se razlikuju po načinima, trajanju i principima istezanja. Jedan od načina istezanja je i onaj kojeg promovira tzv. ruska škola istezanja, a koju se naziva i "prisilnom relaksacijom". Ovaj način istezanja karakterističan je za rusku vojsku.

No, što drugo od često ekstremnih Rusa i očekivati?

Sami pokreti u ovom istezanju su jednaki kao i u drugim oblicima istezanja, ali je postupak i jačina bitno različita. Naime, nakon što istegnete određeni mišić, potrebno je da ga kontrahirate (stisnete) na gotovo maksimum kontrakcije (70%). U tom položaju se zadržite mirno, bez trzanja – ovo je najvažniji trenutak ovog istezanja.

Tijekom ove vrste istezanja važno je da ne zadržavate dah. Dišite, ali ne duboko. Naime, duboko dihanje će u mišićima izazvati trzanje što je prva stvar koju želite izbjeći. Dakle, usredotočite se na plitko disanje.

Kontrakciju i istezanje zadržite dok ne postane neizdrživo, a nakon toga se opustite, ali pazeći da pritom ne "izdahnete". I dalje, dišete plitko i bez trzaja. Pokušajte u početku u ovom položaju biti 30-ak minuta, a podom produžujte vrijeme do minute.

Primarni smisao ovoga istezanja je namijenjen onim vježbačima s mentalnom snagom da kontrakciju zadržavaju dok mišić sam ne "pukne" u nemogućnosti zadržavanja kontrakcije. Upravo to je smisao "prisilne relaksacije".

Zorana Jagodić
zorana.jagodic@fightchannel.hr

PODIJELI

PREPORUČENO

KOMENTARI

POVEZANE VIJESTI