Sklekovi – temelj svakog vježbanja

FitnessIZDVOJENA VIJEST 14.09.2012 11:45h Autor:

Sklekovi

Nemate vremena ili novaca za odlazak na treninge u teretanu, a želite neku fizičku aktivnost koja će vam aktivirati gornji dio tijela? Sklekovi su rješenje za vas.

Sklekovima ćete popraviti fizičko stanje organizma i mišićnu izdržljivost izvodeći vježbu samo svojom težinom. Sklekovima se aktiviraju mišići prsa, ramena, tricepsa, središnjeg trbušnog stupa, a zbog svoje dinamičnosti i velikog broja varijacija dostupna je širokom krugu vježbača – od početnika do naprednih.

Kad radite sklekove morate paziti na nekoliko detalja:

1. Glava i vrat moraju biti u ravnini s tijelom. Oni sa slabijim prsnim mišićima neće moći držati glavu u ravnini nego će je spuštati prema tlu ili dizati u zrak.

2. Ramena i leđa moraju biti stabilni. tijekom izvođenja sklekova morate paziti da ne podižete ramena i ne gurate ih prema ušima jer time prebacujete težinu s prsnih mišića na tricepse.

3. Ruke moraju biti u ravni s ramenima. Ukoliko ruke postavite u toj ravnini, ali malo šire od ramena opterećenje će se ravnomjerno rasporediti na prsa, ramena i tricepse.

4. Bokovi i torzo moraju biti ravni. U slučaju pomicanja bokova i torza, sklekovi nemaju učinka na mišićnog trbušnog zida.

Legnite na trbuh i stavite dlanove na pod u širini ramena. Noge su potpuno ispružene. Potisnite se prema gore do potpunoga opruženja u laktovima. Pri pokretu pazite da vam laktovi budu blago zakrenuti prema van. Lagano se vratite u početni položaj. Udahnite pri spuštanju a izdahnite pri dizanju.

Noge mogu biti sastavljene ili blago razmaknute, mogu biti na podu ili podignute na bench klupicu ili na pilates lopti, o čemu ovisi težina izvođenja sklekova.

Podizanjem nogu s poda na višu razinu (npr. na bench klupicu) ova vježba će postati teža i više će pogađati gornje prsne mišiće. Ako pak noge držite na podu, a ruke oslonite na neku povišenu podlogu izvođenje vježbe postati će znatno lakše i težište će pasti na donje prsne mišiće.

Ono što mnogi vježbači zaborave jest sporo spuštanje i zadržavanje u najnižoj poziciji kako bi se osjetila kontrakcija mišića. Preporučuje se eksplozivno dizanje, a sporo spuštanje. Upravo taj negativni dio pokreta je najvažniji kod izvođenja sklekova.

Zorana Jagodić
zorana.jagodic@fightchannel.hr

PODIJELI

PREPORUČENO

KOMENTARI

POVEZANE VIJESTI