Smrtni grijesi svakog vježbanja

FitnessIZDVOJENA VIJEST 10.11.2012 16:59h Autor:

Trening utezima

Svako bavljenje fizičkom aktivnošću mora imati određeni plan i program jer stihijska rješenja neće donijeti željene rezultate, a velika je šansa i da će vam donijeti ozljede, ali i odustajanje zbog manjka motivacije.

Prva stepenica na kojoj mnogi padaju je loša prehrana. Naime, bez obzira koliko kvalitetno trenirate, ako to nije popraćeno kvalitetnom prehranom, onda je vaše plaćanje treninga bacanje novca u vjetar. Naime, bez obzira na vaš cilj, hrana mora biti vaš prioritet. Ne odlazite u kupnju bez isplaniranog popisa namirnica koje trebate kupiti jer time povećavate šansu da će vaša košarica sadržavati niz slastica koje će usporiti vaš sportski napredak.

Česta greška onih s viškom kilograma jest da ne samo da ne jedu dovoljno, nego je i ono što pojedu nutritivno prazno čime ne samo da gube mišićno tkivo, nego i ugrožavaju zdravlje. Istovremeno, oni koji žele steći mišićnu masu jedu sve što stignu ne razmišljajući da na taj način ne dobivaju željene mišiće već masnoću koja im ugrožava zdravlje, a koje će se kasnije morati rješavati.

Zapamtite da je, bez obzira na vaš cilj, prehrana najvažniji dio puta ka tom cilju. Dobra hrana će vam pomoći da cilj ostvarite, a loša će vas udaljiti od cilja.

Drugi problem s kojim se mnogi susreću je pretjerivanje s ciljevima. Naime, mnogi se "5 do 12" sjete da imaju višak kilograma i onda u vrlo kratkom periodu žele postići drastične promjene. Najveća je greška što ljudi u takvim situacijama vrlo lako odustanu zauvijek od treninga jer on nije ispunio njihove ciljeve, ne razmišljajući da im ciljevi nisu bili realistični s obzirom na vrijeme koje su si odvojili za njihovo ostvarenje.

Pretreniranost je također jedan od čestih problema. U ovom stanju organizam vam daje znakove da usporite, a vi ih zanemarujete te pritom ne samo da poništavate učinke treninga nego i ugrožavate zdravlje i povećavate opasnost od ozljeda. Česti simptomi pretreniranosti su bolovi u zglobovima, kompulzivno ponašanje, poremećaj u prehrani, problemi s nesanicom i depresija.

Nedovoljno spavanje je također jedan od faktora koji negativno utječe na vašu formu. Mnogi se ponose što "normalno funkcioniraju" nakon 4-5 sati sna, a pritom nisu svjesni da im je radni učinak od manjka sna značajno umanjena. Na isti, negativan način, manjak sna utječe i na vaše sportske performanse.

Usporavanje napretka u treningu često je uzrokovana nekonzistentnošću. Mnogi vježbači krenu s treninzima, a potom uzimaju pauze koje tijelu znače povratak na početno stanje. Pritom ne govorimo o dan-dva izostanka s treninga već o višednevnim pauzama koje mnogi rade.

U koji god sportski centar ili dvoranu odete vidjet ćete niz ljudi koji vježbe izvode na neke samo njima shvatljive načine. "Vježbu sam prilagodio sebi", njihovo je objašnjenje! Mnogi pritom ne razumiju da postoje pravila poput ravnog držanja koje je osnova svake vježbe te da ne pridržavanjem tim uzusima ne samo da nećete napredovati već je velika šansa da ćete se i ozlijediti!

Mnogim vježbačima je već i sam dolazak na trening veliki uspjeh, pa vježbe odrađuju bez ikakvog plana i programa misleći da je važno da se vježba, a da sam raspored vježbi nije bitan. Svaki vježbač je individua sa svojim tjelesnim osobinama, ciljevima i formom te je i svaki program popis vježbi koji mora tome biti prilagođen.

Jedite pametno, spavajte dovoljno, naučite kako i koliko trenirati i vaši će se rezultati ubrzo vidjeti! Drugog rješenja nema!

Zorana Jagodić
zorana.jagodic@fightchannel.hr

PODIJELI

PREPORUČENO

KOMENTARI

POVEZANE VIJESTI