Taurin – aminokiselina za dodatnu snagu

FitnessIZDVOJENA VIJEST 11.09.2012 09:33h Autor:

Trening MMA borca

Taurin je najrasprostranjenija slobodna aminokiselina koju pronalazimo u tkivima, poput mišića te u srcu, plućima ili jetri. Ova aminokiselina je uključena u inzulinsku djelatnost, detoksikaciju, te zaštitu stanične membrane.

Tijekom treninga, taurin se otpušta u mišiće koji su treningom aktivirani te upravo ova aminokiselina povećava njihov obujam. Naime, taurin sudjeluje u stvaranju dušikovog monoksida (NO) koji je zaslužan za prokrvljenost mišića te njihovu učinkovitu kontrakciju i brži oporavak.

Razina taurina u mišićnim stanicama bitna je za snagu zbog sposobnosti da staničnu razinu kalcija brzo opet dovede na osnovnu vrijednost te time poboljša sposobnost mišića da se kontrahiraju brže i s više snage. To znači da je održavanje visokih vrijednosti taurina u mišićima tijekom treninga bitno kako biste održali snagu.

Sprječava umor i ubrzava oporavak

Studije su potvrdile da taurin pomaže i pri održavanju izdržljivosti; mnogi podaci pokazuju da može produžiti vrijeme treninga do iscrpljenosti za do 50 posto. Manja iscrpljenost znači da ćete postići veći rast mišića jer ćete vježbati jačim intenzitetom.

Ovo djelovanje također proizlazi iz svojstva taurina da korigira kalcij i djeluje kao antioksidans, što sprječava umor mišića tijekom treninga i potiče njihov oporavak.

Dodatno, taurin se može koristiti za poticanje rasta mišićne mase jer povlači tekućinu u mišićne stanice, slično poput kreatina. Upravo rast mišićnih stanica može pojačati hidrataciju koja utječe na sintezu proteina, što mišićima daje puniji izgled.

Taurina ima dosta u jajima, mliječnim proizvodima, mesu i ribi, a može ga se unositi i kao dodatak prehrani u tabletama ili prahu. Preporučeno doziranje: 1-3 grama 30 minuta prije i poslije treninga.

Zorana Jagodić
zorana.jagodic@fightchannel.hr

PODIJELI

PREPORUČENO

KOMENTARI

POVEZANE VIJESTI