Što jedu ti MMA borci?

FitnessIZDVOJENA VIJEST 07.09.2012 10:20h Autor:

Losos i salata za ručak

Znate li da tijekom jednog sparing treninga od 45 minuta MMA borci izgube i do 800 kalorija? Zbog tako napornih treninga, svaki borac mora imati jasno razrađen plan prehrane kako bi zadovoljio sve svoje nutritivne potrebe.

Nakon dobre porcije sna, tijelo je u stanju katabolizma u kojem, pojednostavljeno, tijelo jede samo sebe kako bi proizvelo energiju. Upravo stoga važno je u doručku imati proteine (npr. jaja) i jednostavne ugljikohidrate poput voća (odlično je bobičasto voće).

Mali, ali česti obroci

Za održati dovoljan nivo proteina borac treba unijeti 2g proteina prema kilogramu tjelesne mase (borac od 80kg treba unijeti 160g proteina u danu).

Kod ovako napornih sportova, važno je da borac ima male, ali česte obroke. Svaka 2-3 sata borac bi trebao unijeti neke proteine i kompleksne ugljikohidrate.

Jedan od međuobroka može biti raženi kreker s maslacem od kikirikija ili šaka orašastih plodova i proteinski shake koji će organizmu dati dovoljno energije, bez straha od nabijanja neželjenih kilograma. U međuobrocima treba izbjegavati slatkiše, junk grickalice poput čipsa i gazirana pića koja daju samo prazne kalorije i nezdrave masnoće.

Ručak za bolji i jači trening i više izdržljivosti

Nakon doručka, ručak je drugi najvažniji obrok u danu. Integralno pecivo s odreskom lososa i 100g miješane salate daje dovoljno ugljikohidrata za popuniti prazne depoe glikogena; protein iz ribe će obnoviti umorne mišiće, a Omega-3 masnoće će poboljšati kognitivne funkcije i pomoći u sprječavanju ozljeda.

Integralna tjestenina je također dobar izbor za ručak. Dodajte joj pileća prsa, rajčicu, malo češnjaka i čili i pomoći ćete izgradnji mišića, borbi protiv ozljeda te ojačati imunološki sustav.

Sat vremena nakon treninga vrijeme je za obrok svakog MMA borca. Taj obrok mora sadržavati ugljikohidrate i proteine za oporavak. Sendvič od integralnog kruha i puretine i salata je izvrstan izbor. Također, važno je piti dovoljno tekućine, a borcima se preporučuje da u periodu od sat vremena prije treninga popiju barem litru tekućine. Kako bi spriječili grčeve, borci tijekom treninga piju napitak koji sadržava maltodekstrin, dekstrozu i elektrolite.

Večera za oporavak

Odmah neposredno nakon napornog treninga, borci piju proteinski shake kako bi započeli proces obnove mišića. U shake se stavlja i mjerica dekstroze.

Prije spavanja, preporučuje se večera od 200 grama posnog sira ili nemasnog jogurta koji će opskrbiti organizam potrebnim aminokiselinama kako bi se preko noći oporavili treningom iscrpljeni i oštećeni mišići. 

Zorana Jagodić
zorana.jagodic@fightchannel.hr

PODIJELI

PREPORUČENO

KOMENTARI

POVEZANE VIJESTI