Što jesti ako ste u depresiji?

FitnessIZDVOJENA VIJEST 19.11.2012 16:58h Autor:

Depresija

Teška vremena, neimaština, nezaposlenost… mnogo je faktora koji mogu utjecati na psihičku nestabilnost te dovesti do stanja potištenosti, bezvoljnosti ili depresije.

Rijetki su pojedinci kojima život "u veselju prođe" i nikad ne osjete tugu, potištenost ili slikovitije "stanja u kojem ne žele ustati iz kreveta". Stanje depresije jako je opasno za vaše mentalno zdravlje. Najvažniji korak jest da prepoznate stanje u kojem se nalazite te se protiv njega počnete i boriti.

Postoje namirnice koje svojim sastavom pozitivno utječu na raspoloženje, pa ih je preporučljivo konzumirati u danima kad se osjećate depresivno, tužno i nemotivirano za bilo koju aktivnost.

Najpoznatija od njih zacijelo je – čokolada! Čak i samo jedna kockica ove slatke namirnice mnogima će značajno popraviti raspoloženje, a pritom neće ugroziti vašu tjelesnu formu. Osim čokolade, raspoloženje će vam popraviti jagode, borovnice i maline. Osim toga, ovo bobičasto voće je i izvrstan antioksidant (baš kao i čokolada) koji će vam pomoći u sveukupnom boljem stanju organizma.

Znanstvenici Sveučilišta u Marylandu dokazali su da je depresija povezana s manjkom omega-3 masnih kiselina. Najbolji izvor omege je riba pa se potrudite da na meniju redovito imate losos, tunu ili druge ribe bogate omega-3 masnim kiselinama. Ako vam je riba nedostupna, omegu-3 možete unositi i u obliku suplemenata.

Povrće je uvijek dobrodošla namirnica. No, studije pokazuju da folna kiselina koju povrće sadrži pozitivno utječe na raspoloženje pa se zeleno povrće preporučuje osobama koje pate od depresije.

Na kraju, postoji jedan začin kod nas prilično zapostavljen. Radi se o kurkumi. Kurkuma je jedan od najmoćnijih prirodnih lijekova. Prije svega je poznata po vrlo moćnim antioksidativnim, protuupalnim i antibakterijskim svojstvima. Isto tako, kurkuma podiže nivo dopamina i noradrenalin – isto što i čine antidepresivi!

Depresija je vrlo česta bolest i ne treba je negirati niti bježati od nje. Svakodnevno u obroke ubacite jedan obrok ribe, dva obroka zelenog povrća, dvije porcije bobičastog voća i par kockica tamne čokolade. Započnite što prije put ka sreći – ova hrana će vam taj put olakšati.

 

PODIJELI

PREPORUČENO

KOMENTARI

POVEZANE VIJESTI