Trening na prazan želudac – najbolja borba protiv masnoća

FitnessIZDVOJENA VIJEST 28.10.2012 13:31h Autor:

Kardio trening

Jeste li se ikada zapitali zašto u ranim jutarnjim satima u teretanama ili igralištima vidite mnogo vježbača koji odrađuju svoje treninge? Naime, mnogi ljudi dan započinju treningom, a tek onda prvim obrokom.

Studije provedene na ljudima koji treniraju na prazan želudac u usporedbi s obima koji treniraju siti pokazuju da vježbanje kada tijelu nedostaje hrane, značajno ubrzava sagorijevanje masnoća u organizmu. Pojednostavljeno, ako niste jeli prije vježbanja, vaše tijelo nema mnogo ugljikohidrata u zalihama, što prisiljava tijelo da umjesto toga sagorijeva masti. Posebice se ovo odnosi na jutro, odnosno trening odmah nakon buđenja kad su zalihe glikogena u jetri prazne.

Simpatički živčani sustav (SNS) koji kontrolira sve procese vezane uz sagorijevanje masti u organizmu, aktivira se vježbom i nedostatkom hrane. Unošenje obroka koji zadrži ugljikohidrate sprječava SNS i smanjuje učinak sagorijevanja masti koji se postiže vježbanjem. Unošenje velike količine ugljikohidrata aktivira parasimpatički živčani sustav (PSNS) koji pokreće pohranu energije što nikako ne želite izazvati ako vam je cilj gubitak viška masnoće.

Ukoliko, nakon što pokušate odraditi trening natašte osjetite slabinu, vrtoglavicu i nemoć vjerjatan uzrok tome je osjetljivost na promjene u razini šećera u krvi, koje mogu pasti tijekom prvih 15-25 minuta vježbe. Ako se kvalitetno hranite, jedete svaka tri do četiri sata, vašem tijelu možda neće biti ni potrebno jelo prije početka vježbe.

Ako ipak niste skloni jutarnjem treningu na prazan želudac, postoji rješenje i za vas. Studija objavljena u Medicine and Science in Sports & Exercise pokazuje da uzimanje whey proteina 30 minuta prije treninga pojačava metabolizam i do 24 sata nakon vježbe. Naime, aminokiseline iz wheya pokreću određene stanične mehanizme (mTORC-1), koji pojačavaju sintezu bjelančevina u mišićima, štitnjači, i štite od pada testosterona nakon vježbanja. Uzimajte  20 grama wheya prije i još jednu porciju nakon vježbe vrlo će vjerojatno donijeti dvostruko više rezultata istovremeno i u otapanju masti i u izgradnji mišića.

Zorana Jagodić
zorana.jagodic@fightchannel.hr

PODIJELI

PREPORUČENO

KOMENTARI

POVEZANE VIJESTI