Umjesto kave i slatkiša: Suplementi koji će vas spasiti od umora

FitnessIZDVOJENA VIJEST 28.11.2012 16:40h Autor:

Kronični umor

Ustajete, jurite na posao, nakon toga jurite kući, ne jedete nego trpate u sebe, jurite van, odrađujete trening, opet jurite negdje, kad se vratite kući najčešće se onesvijestite u krevetu i spavate kao top! Budilica vas budi, a i dalje ste umorni? I tako iz dana u dan…umora i stresa se nikako ne uspijevate riješiti?

Najčešće je prvo što ljudi učine kad se osjete umorno – kava ili neka čokoladica koja će u najkraćem vremenu podići nivo energije. Ali upravo čokoladica će vas jako brzo nakon kicka i zabetonirati pa ćete se osjećati još gore nego prije nje.

Rješenje za ova stanja je u dobro izbalansiranoj prehrani koja sadržava sve potrebne mikro i makronutrijente. Često, zbog smanjenoga unosa kroz hranu, preporučeno je uzimati suplemente kojima ćemo nadoknaditi manjak određenih mikronutrijenata (vitamina i minerala).

1. Vitamin C – ima niz dobrobiti za naše zdravlje.. Primarno djeluje kao antioksidant te smanjuje upalne procese u organizmu te štiti probavni sustav. Veće doze vitamina C smanjuju nivo kortizola, poznatog kao "hormon stresa", koji je uzrok mnogih bolesti. Kortizol je kemikalija koja u većim količinama uništava stanice mozga. Vitamin C, osim kao suplement, možete unositi i kroz voće: naranče, limun, jagode, kiwi…

2. Vitamin B12 – ovaj vitamin potpomaže proizvodnju crvenih krvnih zrnaca, metabolizam ugljikohidrata i masnoća, sintezu proteina i neurološke funkcije. Hrana bogata ovim vitaminom je meso, jaja, mlijeko i riba.

3. Vitamin B9 (folna kiselina) – neophodan je za stvaranje crvenih krvnih zrnaca, oporavak DNA i sintezu proteina. Svaki od ovih procesa je neophodan za normalno funkcioniranje organizma i održavanje potrebnog nivoa energije. Folnu kiselinu možete pronaći u špinatu, šparogama i grahu.

4. Željezo – esencijalni mikronutrijent potreban za proizvodnju hemoglobina – proteina unutar krvnih stanica koji transportira kisik. Kod niskog željeza, stanice krvi ne mogu ponijeti dovoljno kisika, i čovjek se osjeća umorno. Željezo nalazimo u crvenom mesu, jajima, tamnom grahu, bademima i brazilskim oraščićima.

5. Cink – esencijalni mineral koji jača imunološki sustav, uravnotežuje nivo hormona u organizmu, utječe na sintezu proteina i regulira nivo šećera u krvi. Hrana koja sadrži cink i vitamin B pomaže u regulaciji energije.

6. Magnezij – potreban je za sintezu ATP-a (molekula koja u organizmu stvara energiju). Magnezij pomaže u regulaciji niza drugih mikronutrijenata poput kalcija, cinka, vitamina D, bakra i kalija. Osim toga, magnezij je antioksidant te djeluje protuupalno. Namirnice bogate magnezijem su avokado, kivi, mango, naranča, grejp, orah, brokola…

Dakle, sljedeći put kad se osjetite umorno, nemojte pohrliti do aparata za kavu ili slatkiše, već razmislite o nekoj zdravijoj varijanti!

Zorana Jagodić
zorana.jagodic@fightchannel.hr

PODIJELI

PREPORUČENO

KOMENTARI

POVEZANE VIJESTI