Višak kilograma: Nije važno što, već i kad jedete

FitnessIZDVOJENA VIJEST 30.10.2012 11:18h Autor:

Hrana u kasni sat

Odlučili ste izgubiti višak kilograma? Srezali ste kalorijski unos i pazite na kvalitetu namirnica? Ako želite da rezultati ovih napora ne budu samo dobri, već i izvrsni morate paziti na još jedan detalj – vrijeme kad jedete. Naime, nije isto pojedete li određeni broj kalorija u mirnijem periodu dana ili u onom u kojem imate i određenu fizičku aktivnost.

Znanstvenici sa Sveučilišta u Amsterdamu proučavali su kako određene prehrambene namirnice poput ugljikohidrata (šećera) ili masnoća utječu na dobivanje kilograma s obzirom na vrijeme u danu kad ih konzumirate. 

Znanstvenici su hranili miševe kasno navečer i pokazalo se da su miševi s takvim režimom prehrane u šest tjedana postali dvostruko deblji od miševa koji su večerali nešto ranije, odnosno u vrijeme kad su još tjelesno aktivni.

Zaključak istraživanja jest da se kilogrami značajno brže dobivaju kad su obroci sa šećerima i masnoćama konzumirani u neaktivnom periodu dana. Naime, organizam tada nema potrebe za dodatnom energijom te se stvaraju zalihe koje se pretvaraju u masnoće.

Kako biste spriječili dobivanje kilograma, odnosno, dodatno ubrzali gubljenje viška kilograma, pazite na kalorijski unos, ali imajte u vidu i da obroke s najviše ugljikohidrata jedete prije treninga ili bilo kakve tjelesne aktivnosti kako bi se energija unesena tim obrokom i istopila. Iz istoga razloga, osnovno pravilo uravnotežene prehrane jest ono da ugljikohidrate jedete za doručak i u ranijim obrocima u danu, a da su vam obroci prije spavanje potpuno proteinski.

Zorana Jagodić
zorana.jagodic@fightchannel.hr

PODIJELI

PREPORUČENO

KOMENTARI

POVEZANE VIJESTI