Vježbanje u mladosti, zdravlje u starosti

FitnessIZDVOJENA VIJEST 03.09.2012 09:21h Autor:

Starac u formi

Studija objavljena u Archives of Internal Medicine potvrdila je postojanje dokaza o prednostima fizičkog vježbanja za snižavanje opasnosti o kroničkih bolesti u kasnijim godinama života. U studiji provedenoj na Sveučilištu u Texasu sudjelovalo je više od 18.000 ljudi koji su promatrani u periodu od 26 godina! Većina ispitanika je u početku izrade studije bila stara oko 50 godina.

Istraživači su zaključili da su sudionici koji su imali najvišu razinu tjelesne kondicije u dobi od oko 50 godina imaju znatno niži rizik za kasniji razvoj kroničnih bolesti: bolesti srca, moždanog udara, kroničnih bolesti pluća i bubrega, dijabetesa i Alzheimerove bolesti. Među muškarcima s najvišom razinom fizičke kondicije, rizik od obolijevanja od kroničnih bolesti je za 50% niži od onih s niskim nivoom tjelesne kondicije. Omjer je jednak i kod žena, s obzirom na nivo fizičke kondicije. Također, istraživači su potvrdili da i viši nivo tjelesne aktivnosti u srednjoj životnoj dobi, omogućava kvalitetnijih život i smanjuje opasnost od obolijevanja od kroničnih bolesti u kasnijom godinama života.

Na kraju, i ljudi u kasnijim godinama trebaju redovito vježbati ne doživljavajući godine kao ograničavajući faktor. Korisnost redovite tjelesne aktivnosti u starijih očituje se, osim u gore navedenom, i u:

1. prevenciji kroničnih bolesti srca i krvnih žila;
2. smanjenju rizika od nastanka povišenoga krvnog tlaka;
3. sprječavanju nastanka povećane koncentracije masnoća u krvi;
4. poboljšavanju lipoproteinskog profila (povećava HDL („dobar kolesterol“), a smanjuje LDL („loš kolesterol“));
5. smanjenju rizika od nastanka šećerne bolesti neovisne o inzulinu;
6. smanjenju rizika od moždanog udara;
7. povoljnom djelovanju na autonomni živčani sustav;
8. smanjenju rizika od nastanka karcinoma debelog crijeva;
9. smanjenju rizika od nastanka inkontinencije;
10. smanjenju prekomjerne tjelesne težine;
11. prevenciji nastanka osteoporoze.

Svakoj osobi koja ima razvijenu brigu za vlastito zdravlje, vježbanje treba biti navika koja svoje benefite pruža do kraja života. Zapamtite, tijelo pamti!

Zorana Jagodić
zorana.jagodić@fightchannel.hr

PODIJELI

PREPORUČENO

KOMENTARI

POVEZANE VIJESTI