Znanstvenici potvrdili: Umjeren kardio nakon treninga snage ubrzava oporavak

Fitness 30.11.2012 16:32h Autor:

Kardio trening

Umjeren kardio trening odličan je za sportove snage, rezultat je nove studije koju su proveli japanski znanstvenici. Samo 20 minuta kardio treninga nakon treninga s bučicama, pomoći će u borbi protiv začepljenja arterija, ističu znanstvenici.

Upravo je oporavak najveći faktor usporenog napretka kod sportova snage. Naime, za mišićni rast nije potrebna samo dobra prehrana i redovit trening, već i dovoljno vremena za oporavak. Kad potražite suplemente koji ubrzavaju oporavak, mnogi će vam ponuditi proizvode na bazi đumbira, čaja, kurkume i naravno aminokiselina BCAA. Oporavak će ubrzati i tuširanje naizmjence hladnom i toplom vodom. Na kraju, jasno je da će oporavak biti brži ako ste se prije treninga dobro zagrijali, a na kraju istegnuli.

U studiji koju su proveli japanski znanstvenici skupina ispitanika je radila intenzivan trening nogu na nožnoj ekstenziji nakon kojeg nije radila ništa, a druga skupina je nakon treninga nogu (nožna ekstenzija) 20 minuta vozila bicikl laganim intenzitetom. Treća skupina je također vozila bicikl u trajanju od 20 minuta, ali umjerenim intenzitetom.

Rezultati istraživanja pokazuju da je kardio trening imao pozitivan utjecaj na izometrijsku snagu ispitanika: snagu koju su ispitanici razvili izvodeći nožnu ekstenziju na spravi. Kod skupine koja je nakon anaerobno, odradila aerobni trening umjerenog intenziteta zamjetan je porast izometrijske snage čak i nekoliko dana nakon treninga, što je pokazatelj ubrzanog oporavka.

Dodatno, znanstvenici su objavili i da kardio trening nakon treninga snage usporava napredak u sportaša ukoliko su treninzi dulji od 25 minuta i češći od triput tjedno. Zaključak znanstvenika jest da kardio nakon treninga snage ubrzava cirkulaciju krvi čime se brže uklanja otpad nakupljen u aktiviranim mišićima, a istovremeno se i ubrzava doprema hrane u mišiće. Na taj način se mišići brže oporavljaju pa je i trening učinkovitiji, a rast značajniji.

Zorana Jagodić
zorana.jagodic@fightchannel.hr

PODIJELI

PREPORUČENO

KOMENTARI

POVEZANE VIJESTI