7 namirnica za 7 dana: Borba protiv debljine bez pauze

Fitness 08.10.2012 14:22h Autor:

Losos s avokadom

Tajna svakog skidanja viška kilograma je unos manje kalorija nego što ih potrošimo (kalorijski deficit), čemu je dobro dodati i fizičku aktivnost koja će ubrzati proces aktiviranja masnih stanica. no, osim toga, postoje i namirnice koje pomažu u trošenju kalorija i ubrzavaju često vrlo mučan proces skidanja viška kilograma. Radi se o cjelovitim namirnicama za koje vaš organizam mora potrošiti značajno više energije za probavu pri čemu troši i više energije. A što su kalorije drugo nego energija!?

LOSOS

Losos je pun pogodak, osim kad se govori o cijeni u hrvatskih trgovinama. Ako možete, odite u Sloveniju i ondje ga kupite po znatno povoljnijim cijenama. Prednost lososa je njegovo bogatstvo omega-3 masnim kiselinama koje pomažu u izgradnji mišića. A što više mišića imate, to ćete lakše i brže topiti masnoće.

JOGURT

Jogurt je kalcijem bogata namirnica koja ima "supermoći" kad se o mršavljenju govori. Prema najnovijim studijama upravo kalcij pozitivno utječe na trošenje masnih stanica. Preporučena doza je do pola litre jogurta na dan.

AVOKADO

Avokado je jedna od namirnica koja kod nas još uvijek nije uspjela dobiti ono mjesto u kuhinji koje zaslužuje. Naime, avokado je bogato esencijalnim masnim kiselinama, mononezasićenim masnim kiselinama i antioksidansima koji pomažu očuvanju zdravlja ali i borbi protiv masnih naslaga. Dodatno, prosječan avokado ima oko 15 grama vlakana koja pomažu probavi, ali i topljenju masnih naslada. Obavezno u danu imajte bar jedan obrok u kojem se nalaze zdrave masnoće.

GRAH

Grah je namirnica s visokim postotkom škroba i vlakana za koje organizam mora utrošiti dodatnu energiju da ih probavi. Istraživanja potvrđuju da hrana s visokim postotkom škroba (integralne žitarice ili zelene banane) povećavaju potrošnju kalorija u danu čak za 24%. Upravo stoga, u bar jednom obroku u danu imajte neku namirnicu bogatu škrobom.

LJUTE PAPRIČICE

Prže vas? E pa na sličan način prže i kalorije! Upravo ljutina koju daje kapsaicin utječe na potrošnju energije, tj. povećava metabolitičku aktivnost i upotrebu kisika, do 20 minuta nakon konzumacije. Potrošnja kalorija nakon obroka s ljutom papričicom se povećava čak do 100 kalorija.

ZELENI ČAJ

Zeleni čaj dobar je za ubrzavanje procesa mršavljenja. Katehin iz zelenog čaja stimulira živčani sustav i povećava izgaranje masnoća. Popijte nekoliko šalica zelenog čaja dnevno, ali imajte na umu da ovaj čaj u sebi sadrži kofein pa pazite da ne probdijete cijelu noć od viška čaja.

KAVA

Kavu trebate čim progledate da vas probudi? Na jednak način kava budi i vaš metabolizam. Jedna šalica kave ubrzava vaš metabolizam za 15%. Dodatno, kofein mobilizira pohranjene masnoće pa će ubrzati i spuštanje kilograma. Preporučuje se do dvije šalice kave (bez mlijeka i bijelog šećera) prije treninga.

Zorana Jagodić
zorana.jagodic@fightchannel.hr

PODIJELI

PREPORUČENO

KOMENTARI

POVEZANE VIJESTI