Nemate energije? A što ste jeli?

FitnessIZDVOJENA VIJEST 15.10.2012 15:32h Autor:

Losos

Postoji izreka "Ono si što jedeš", i može je se shvatiti na niz različitih načina, ali sve je moguće svesti pod jedan nazivnik: Hrana utječe na naše zdravlje, osjećaje i sveukupno stanje.

Prečesto ljudi ne razmišljaju o hrani dok ne ogladne, a onda pojedu što im prvo padne pod ruku kako bi što prije utažili glad. A najčešće je to nešto iz pekare, fast fooda ili dostave. Upravo stoga, kao što planirate što ćete obući s obzirom na vremenske prilike, prigodu ili godišnje doba, tako i hranu trebate planirati.

Također, važno je bar okvirno znati odakle namirnice dolaze. Naravno, ne očekujemo da ćete znati parcelu na kojoj je rajčica uzgojena, ali bitno je primjerice da znate je li rajčica domaća ili je doputovala s drugog kraja svijeta te je bila podložena pesticidima i drugim sredstvima koja se koriste u masovnoj proizvodnji.

Ako imate fiksno radno vrijeme, najbolje je ustati malo ranije i pripremiti si obroke koje ćete pojesti na poslu. Računajte da u osam sati rada imate bar dva obroka.

Usto, vjerojatno ste i sami primijetili kako od neke hrane živnete, dok vas neka druga zabetonira i najradije biste malo prilegli. Nemojte jesti sve što stignete, a nakon toga se nalijevati kavom da vas digne, nego razmislite da pojedete hranu koja će vam dati energiju za nastavak dana.

Voće – posebno marelice, banane, dinja i kivi imaju visoki postotak kalija (elektrolit koji održava zdravlje živaca i funkciju mišića), fruktoze za mišićni glikogen, šećera koji su odmah spremni za korištenje, vlakana i vitamina, minerala i antioksidansa. Voće jedite tijekom dana i prije fizičke aktivnosti i iz njega ćete dobiti energiju potrebnu za napor.

Kvinoa – kod nas još uvijek prilično zapostavljena namirnica, kvinoa je izvrstan izvor proteina što je rijetko koja biljka. Također, kvinoa je izvor složenih ugljikohidrata, vlakana i željeza ali i kalcija, kalija i magnezija (potrebnog za hidrataciju).

Zobene pahuljice – izvrstan izvor kompleksnih ugljikohidrata s visokim postotkom vlakana, niskim glikemijskim indexom i visokim udjelom vitamina B koji pozitivno utječe na energetske nivoe.

Sjemenke – lanene, konopljine ili chia sjemenke, izvrstan su izvor vlakana, zdravih masnoća (uključujući i omega-3), vitamina, minerala i antioksidansa. One daju dugotrajan osjećaj sitosti. Također, tijekom probavljanja daju energiju i stabiliziraju nivo šećera u krvi.

Orašasti plodovi – bademi, orasi, indijski oraščići prepuni su zdravih masti (monozasićenih, poput maslinovog ulja), vlakana, proteina, vitamina, minerala i antioksidansa.

Masna hladnovodna riba – losos, skuša i haringa su izvrstan izvor omega-3 masnih kiselina koje imaju čitav niz zdravstvenih benefita, uključujući smanjenje rizika od srčanih bolesti i nekih oblika karcinoma. Također, ove su ribe izvrstan izvor proteina, vitamina B, magnezija, kalija ali su i jedan od rijetkih prehrambenih izvora vitamina D.

Zorana Jagodić
zorana.jagodic@fightchannel.hr

PODIJELI

PREPORUČENO

KOMENTARI

POVEZANE VIJESTI