Vitaminom D popravite kvalitetu mišića

FitnessIZDVOJENA VIJEST 07.10.2012 14:35h Autor:

Suplementacija vitaminom D

Većini ljudi u krvi manjka vitamina D što negativno utječe na kvalitetnu mišićnoga tkiva. Dodatno, manjak vitamina D u organizmu negativno utječe i na razinu masnoće u organizmu (povećava je). Ranije se mislilo da se manjak vitamina D može povezati sa životom u sjevernijim krajevima gdje ima manje sunca no, prema najnovijim istraživanjima manjak vitamina D imaju i ljudi iz zemalja koje imaju i značajno više sunca.

Manjak vitamina D neophodan je za čvršće i kvalitetnije mišićno tkivo. Osim toga, vitamin D je odgovoran za dopremanje nutrijenata poput kalcija i fosfora u mišiće čime se poboljšavaju mišićna kontrakcija, rast i sagorijevanje. Vitamin D ima 3 centralne funkcije: reguliranje imunološkog sustava (obrambene sposobnosti tijela), reguliranje rasta stanica te reguliranje hormonske ravnoteže.

Tijekom istraživanja je zaključeno da se prehranom koja u sebi sadržava vitamin D razvija i veća mišićna masa. Ljudi koji su pujeli doručak u kojem je bilo 0,5g kalcija i vitamina D, sagorjeli su značajno više kalorije od onih s doručkom bez tih nutrijenata. Sportaši koji imaju visoku razimun vitamina D u krvi značajno su fizički.

Niska razina vitamina D povezana je s više potkožnog masnog tkiva i više visceralne masnoće (trbušne).

Kako nadoknaditi manjak vitamina D? Prvi i najkorisniji je sunčanje. No, s obzirom da smo zagazili u 10. mjesec i da su male šanse da ćete se uspjeti sunčati preporučujemo suplementaciju vitaminom D. Osim na taj način, ovaj vitamin možete dobiti i iz hrane. Vitamin D nalazi se u mlijeku, narančinom soku, jajima i plavoj ribi. Pokušajte svakodnevno unositi namirnice koje sadrže vitamin D, a za sunčanih dana iskoristite bar 20-ak minuta za izlaganje suncu. 

Zorana Jagodić
zorana.jagodic@fightchannel.hr

PODIJELI

PREPORUČENO

KOMENTARI

POVEZANE VIJESTI