Ostalo

‘Mi smo druga MMA organizacija na svijetu, u Europi bez problema prodamo 10 tisuća ulaznica. Bolji smo od PFL-a‘

Pavol Neruda (lijevo) i Ondrej Novotny (desno) | Vlasnici Oktogona

 PAVEL MAZáč/CNC/PROFIMEDIA Pavel Mazáč/cnc/profimedia
Ponajveći svjetski borilački portal odradio je podroban intervju sa suvlasnikom Oktagona koji smatra da su već premašili PFL

Dok MMA publika već godinama žudi za time da se netko ozbiljno pozicionira kao stvarna alternativa UFC-u, uz brojne pokušaje i promašaje raznih organizacija, jedan projekt iz Europe sve više privlači globalnu pažnju - i ne bez razloga, piše glasoviti MMAJunkie.

Oktagon, organizacija koja je svoj prvi event održala još u prosincu 2016., polako, ali sustavno gradi ozbiljan moment u MMA industriji. Iza sebe već broji 86 priredbi, dominantno u Češkoj i Slovačkoj, uz ekspanziju prema Njemačkoj i Engleskoj. Njihov povijesni trenutak dogodio se prošlog listopada, kada su u Frankfurtu srušili europski rekord prisutnosti za MMA priredbu, privukavši više od 59.000 gledatelja. Takva brojka ne dolazi slučajno, niti iz hira — iza nje stoji godina rada, pažljivo profilirane produkcije i borbi koje sve češće nude ono zbog čega se ljudi zaljubljuju u ovaj sport.

Kako je za MMA Junkie izjavio suvlasnik Pavol Neruda, zajedno s partnerom Ondrejom Novotnyjem, Oktagon trenutačno drži treće mjesto među svjetskim MMA organizacijama, prema FightMatrixu. Iza njih je desetljeće sustavne izgradnje brenda koji u sebi nosi kombinaciju spektakla nalik na PRIDE i KSW, s autentičnom lokalnom atmosferom koja puni dvorane. No Neruda je svjestan da pred njima stoji ključni iskorak - proboj na sjevernoameričko tržište.

Iako su ranije surađivali s DAZN-om, iskustvo s tim partnerom nije ispunilo njihova očekivanja u punom smislu poslovne suradnje. Ipak, dobiveni podaci pokazali su da interes američke publike postoji i da bi uz pravog partnera taj segment tržišta mogao biti sljedeći logični korak u rastu organizacije.

"Sjeverna Amerika je za nas apsolutni prioritet," kaže Neruda. "Znamo kakav show imamo - šest sati vrhunske zabave. Termin je savršen jer eventi počinju u podne po američkom vremenu, što idealno prati subotnje okupljanje s prijateljima, roštilj i gledanje borbi, umjesto buđenja u četiri ujutro, kao što mi to ovdje činimo zbog UFC-a. Produkcija je u potpunosti na engleskom, sadržaj je atraktivan i ima golem potencijal."

Ono što Oktagon već sada demonstrira jest da njihova brojka gledatelja, kako na eventima, tako i putem streaminga, nerijetko nadmašuje onu koju PFL uspijeva postići, i to bez agresivnijeg marketinga. Neruda otvoreno tvrdi da PFL, iako nominalno drži drugo mjesto iza UFC-a, realno ima ozbiljnih problema u prodaji ulaznica i kreiranju lokalnog interesa izvan SAD-a, dok Oktagon u gotovo svakom gradu koji posjeti u Europi bez većih problema puni dvorane s 10.000 gledatelja.

"Mnogo ljudi nam već sada govori da smo zapravo već drugi na svijetu," iskren je Neruda. "Ako gledate broj prodanih ulaznica, posjećenost, gledanost na streamovima - DAZN nam je izravno rekao da imamo bolje brojke od PFL-a, i to bez ozbiljnije promocije jer su oni primarno investirali u PFL."

Neruda pritom naglašava da nemaju iluzija o trenutnom raskoraku između UFC-a i svih ostalih organizacija, ali pozicija najjače svjetske alternative itekako im je dostižna. Ambicija da budu apsolutni broj jedan u Europi, a za dio fanova i najzabavnija MMA promocija na svijetu, jasno definira put kojim Oktagon ide.

U trenutku kad se PFL suočava s brojnim logističkim i financijskim izazovima u konsolidaciji vlastite globalne ekspanzije, a Bellator je praktički asimiliran, Oktagon iz pozadine tiho gradi model koji je možda najbliže onome što je globalnoj sceni zapravo potrebno: stabilna, profesionalna organizacija sa snažnom regionalnom bazom i potencijalom za globalno širenje.

I upravo zato sve je više onih koji Oktagon više ne vide kao "europsku zanimljivost", već kao ozbiljnu silu koja će u godinama koje dolaze sve glasnije konkurirati za svjetski MMA poredak.

Možda bi redakcija MMA Junkieja trebala podrobnije istražiti i FNC, ako ih već fasciniraju brojke veće od 10 tisuća prodanih ulaznica.

14. lipanj 2025 10:44