
Dok MMA publika već godinama žudi za time da se netko ozbiljno pozicionira kao stvarna alternativa UFC-u, uz brojne pokušaje i promašaje raznih organizacija, jedan projekt iz Europe sve više privlači globalnu pažnju - i ne bez razloga, piše glasoviti MMAJunkie.
Oktagon, organizacija koja je svoj prvi event održala još u prosincu 2016., polako, ali sustavno gradi ozbiljan moment u MMA industriji. Iza sebe već broji 86 priredbi, dominantno u Češkoj i Slovačkoj, uz ekspanziju prema Njemačkoj i Engleskoj. Njihov povijesni trenutak dogodio se prošlog listopada, kada su u Frankfurtu srušili europski rekord prisutnosti za MMA priredbu, privukavši više od 59.000 gledatelja. Takva brojka ne dolazi slučajno, niti iz hira — iza nje stoji godina rada, pažljivo profilirane produkcije i borbi koje sve češće nude ono zbog čega se ljudi zaljubljuju u ovaj sport.
Kako je za MMA Junkie izjavio suvlasnik Pavol Neruda, zajedno s partnerom Ondrejom Novotnyjem, Oktagon trenutačno drži treće mjesto među svjetskim MMA organizacijama, prema FightMatrixu. Iza njih je desetljeće sustavne izgradnje brenda koji u sebi nosi kombinaciju spektakla nalik na PRIDE i KSW, s autentičnom lokalnom atmosferom koja puni dvorane. No Neruda je svjestan da pred njima stoji ključni iskorak - proboj na sjevernoameričko tržište.
Iako su ranije surađivali s DAZN-om, iskustvo s tim partnerom nije ispunilo njihova očekivanja u punom smislu poslovne suradnje. Ipak, dobiveni podaci pokazali su da interes američke publike postoji i da bi uz pravog partnera taj segment tržišta mogao biti sljedeći logični korak u rastu organizacije.
"Sjeverna Amerika je za nas apsolutni prioritet," kaže Neruda. "Znamo kakav show imamo - šest sati vrhunske zabave. Termin je savršen jer eventi počinju u podne po američkom vremenu, što idealno prati subotnje okupljanje s prijateljima, roštilj i gledanje borbi, umjesto buđenja u četiri ujutro, kao što mi to ovdje činimo zbog UFC-a. Produkcija je u potpunosti na engleskom, sadržaj je atraktivan i ima golem potencijal."
Ono što Oktagon već sada demonstrira jest da njihova brojka gledatelja, kako na eventima, tako i putem streaminga, nerijetko nadmašuje onu koju PFL uspijeva postići, i to bez agresivnijeg marketinga. Neruda otvoreno tvrdi da PFL, iako nominalno drži drugo mjesto iza UFC-a, realno ima ozbiljnih problema u prodaji ulaznica i kreiranju lokalnog interesa izvan SAD-a, dok Oktagon u gotovo svakom gradu koji posjeti u Europi bez većih problema puni dvorane s 10.000 gledatelja.
"Mnogo ljudi nam već sada govori da smo zapravo već drugi na svijetu," iskren je Neruda. "Ako gledate broj prodanih ulaznica, posjećenost, gledanost na streamovima - DAZN nam je izravno rekao da imamo bolje brojke od PFL-a, i to bez ozbiljnije promocije jer su oni primarno investirali u PFL."
Neruda pritom naglašava da nemaju iluzija o trenutnom raskoraku između UFC-a i svih ostalih organizacija, ali pozicija najjače svjetske alternative itekako im je dostižna. Ambicija da budu apsolutni broj jedan u Europi, a za dio fanova i najzabavnija MMA promocija na svijetu, jasno definira put kojim Oktagon ide.
U trenutku kad se PFL suočava s brojnim logističkim i financijskim izazovima u konsolidaciji vlastite globalne ekspanzije, a Bellator je praktički asimiliran, Oktagon iz pozadine tiho gradi model koji je možda najbliže onome što je globalnoj sceni zapravo potrebno: stabilna, profesionalna organizacija sa snažnom regionalnom bazom i potencijalom za globalno širenje.
I upravo zato sve je više onih koji Oktagon više ne vide kao "europsku zanimljivost", već kao ozbiljnu silu koja će u godinama koje dolaze sve glasnije konkurirati za svjetski MMA poredak.
Možda bi redakcija MMA Junkieja trebala podrobnije istražiti i FNC, ako ih već fasciniraju brojke veće od 10 tisuća prodanih ulaznica.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....