
U jeku toplinskog vala, pisali smo o tome kako je PFL dobio novog izvršnog direktora. Radilo se o John Martinu, čovjeku koji je najveći dio iskustva skupio na čelnim pozicijama američke zabavne industrije.
Kada je UFC 2016. godine prodan za nešto više od 4 milijarde dolara kompaniji Endeavor, mnogi su analitičari tvrdili da je talent agencija pretvorena u zabavni konglomerat masno preplatila borilačku organizaciju.
Manje od desetljeća kasnije, UFC bilježi rekordne prihode u gotovo svim segmentima – od TV prava i sponzorstava do ulaznica i merchandisinga. Organizacija je nedavno potpisala i ugovor vrijedan 7,7 milijardi dolara za prelazak s ESPN-a na Paramount 2026. godine, dok je spajanje s WWE-jem ukupnu vrijednost podiglo na više od 21 milijarde dolara.
Novi čelnik PFL-a, John Martin, tvrdi da ga takav uspjeh nije iznenadio. Još dok je radio kao izvršni direktor u Turneru i Time Warneru, pokušavao je uvjeriti svoje nadređene da se uključe u utrku za kupnju UFC-a.
– Još 2008. godine pokušao sam zainteresirati Time Warner da potencijalno dijelom preuzme ili čak kupi UFC za HBO i za cijelu našu kompaniju, rekao je Martin za MMA Fighting. – Zatim 2016., prije nego što je UFC prodan Ariju Emanuelu i njegovom timu, opet sam pokušao nagovoriti Time Warner da se uključi. Imao sam publiku, ali kompanija je već bila na putu prodaje AT&T-ju pa se jednostavno nije poklopilo s vremenom.
Iako se ne hvali time da je predvidio budućnost, Martin naglašava da ga nije nimalo iznenadio uspon UFC-a nakon te prodaje. Promocija je nastavila širiti izvore prihoda, a Paramount ugovor potvrdio je status UFC-a kao jednog od najprofitabilnijih sportskih brendova na svijetu.
– Nisam uvijek bio nepogrešiv u svojim poslovnim procjenama, ali imao sam sreće. Ovo sam pogodio. Godine 2016. rekao sam tadašnjem šefu Jeffu Bewkesu da će UFC u roku od pet do sedam godina vrijediti tri do četiri puta više nego tada, i bio sam u pravu, izjavio je Martin.
– Upravo zato sam danas u PFL-u. Gdje je PFL nakon samo sedam godina, tu je bio UFC kada sam prvi put razgovarao s Danom Whiteom. Vidim isti put i istu priliku, a PFL ima i prednost jer plovi u zaleđu UFC-ovog uspjeha.
Trenutačno PFL završava višegodišnji ugovor o emitiranju s ESPN-om, koji traje do kraja 2026. godine. ESPN gubi UFC nakon 2025., što PFL stavlja u zanimljivu poziciju.
– Smatram da je Paramount ugovor sjajna stvar i za PFL, jer je to ogromna potvrda da je MMA "mainstream" sport, naglasio je Martin.
– Prvih deset ili petnaest godina UFC je morao stalno dokazivati da je MMA ozbiljan i "premium" sport. Sada te rasprave više nisu potrebne jer MMA ima golemu bazu obožavatelja.
Martin vjeruje da će upravo taj trenutak pomoći PFL-u kada krene u pregovore o novim TV pravima, jer je potražnja za MMA sadržajem sve veća, a ponuda ograničena.
– Ponuda je vrlo ograničena. Mi partnerima nudimo konzistentan raspored. Kada sam vidio vijest o Paramount ugovoru nakon što sam već bio imenovan u PFL, pomislio sam: ovo je fantastično za PFL i za MMA. Sada je moj posao da to provedem i izgradim kompaniju u globalnu sportsku silu, rekao je Martin.
Od siječnja PFL postaje jedina velika borilačka organizacija na ESPN-u, a Martin najavljuje i razgovore o dugoročnom partnerstvu.
– Ako pogledate američka TV prava, PFL je oduševljen što je na ESPN-u. Imamo još godinu dana ugovora za 2026. i veselim se suradnji. Sada kada više nemaju UFC, morat ćemo vidjeti kolika će biti njihova posvećenost MMA-u i PFL-u. Ali s obzirom na vrijednost koju je Paramount dao UFC-u i na oskudnost MMA sadržaja, ako u sljedećih sedam godina netko želi kupiti prava za premium MMA, postoji samo jedna opcija. To smo mi, PFL, naglasio je.
– Ono što tražim je partner koji će nam dati konzistentan raspored, podršku, marketing, promociju i, naravno, više novca. Imamo vremena da to ostvarimo.
Martin ne poriče da je UFC i dalje globalni lider, ali uvjeren je da postoji dovoljno prostora za PFL da zauzme svoj dio tržišta.
– Između UFC-a i PFL-a godišnje se održi samo 80 premium evenata. Usporedite to s nogometom ili košarkom gdje imate tisuće utakmica, a MMA privlači jednako strastvenu bazu fanova. Ima prostora za snažnu drugu organizaciju poput PFL-a. Za sedam godina postigli smo razinu konkurentnosti koju nije lako replicirati, istaknuo je Martin.
– Kada ljudi kažu da je ovo poput NFL-a i NBA-a, to nije točna usporedba. Ovo je više kao Coca-Cola i Pepsi, ili Serie A, Premier liga i La Liga. To su sve uspješni brendovi i sportske lige koje koegzistiraju jer je baza navijača toliko velika. PFL sada ulazi u fazu gdje je ključno izvesti i dalje razvijati posao.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....