UFC

Uskoro bi ‘pay per view‘ prijenosi mogli biti stvar prošlosti, UFC ulazi u nove pregovore

UFC pojas

 Steve Marcus/Getty images/Profimedia
Pretplate na streaming kanale bi mogle poslati PPV u zaborav, kao što to Netflix čini s Jakeom Paulom i Mikeom Tysonom

UFC očekuje pružiti veliku vrijednost svakom potencijalnom partneru u sklopu novog ugovora o emitiranju nakon isteka trenutnog ESPN ugovora 2025. godine.

Naravno, UFC ostaje pri mogućnosti sklapanja novog ugovora s ESPN-om kako bi ostao na mreži u vlasništvu Disneya, nakon što su 2018. godine potpisali veliki ugovor kojim su svi sadržaji, uključujući i ‘pay-per-view‘ događaje, prešli na ESPN. Unatoč tome, predsjednik TKO Group Holdingsa, Mark Shapiro, rekao je u ponedjeljak da je UFC već prerastao ugovor potpisan s ESPN-om prije šest godina.

"Tu želimo biti", rekao je Shapiro o ESPN-u tijekom JP Morgan Technology, Media and Communications konferencije u ponedjeljak. "Volimo susjede na ESPN-u, one koji nas vode i one koji dolaze nakon nas.‘‘

"Međutim, sada smo u poziciji gdje smo nedovoljno valorizirani. To je jednostavna činjenica. Ne kad smo sklopili ugovor. Bio je to rekordni ugovor, vrlo uzbudljiv, bio je tri puta veći od onoga što smo dobivali na FOX-u. Ali sada smo nedovoljno valorizirani, s obzirom na gledanost, rejtinge, demografiju. Veselimo se tim razgovorima."

UFC ima ekskluzivni pregovarački period s ESPN-om koji počinje u siječnju, ali tada organizacija može početi primati ponude od drugih potencijalnih partnera.

Shapiro je otkrio da je prije potpisivanja s ESPN-om 2018. godine UFC zapravo bio vrlo blizu sklapanja ugovora s Amazonom, jer je taj veliki konglomerat želio proširiti svoju Prime Video streaming uslugu prije nego što je potpisao ugovor vrijedan milijardu dolara godišnje za NFL-ov paket "Thursday Night Football".

Spomenuo je Amazon dok je detaljno opisivao kako UFC planira raditi s potencijalnim partnerima na savršenom paketu za sljedeći ugovor o emitiranju koji počinje 2026. godine.

"Mislim da, govoreći u ime Dane Whitea i Arija Emanuela, mogu reći da ćemo biti vrlo fleksibilni u sljedećim pregovorima, baš kao što smo bili i u ovima", rekao je Shapiro. "Prodali smo svoja prava na ‘pay-per-view‘ nakon svih tih godina kada je UFC imao mjesečne ‘pay-per-view‘ događaje preko DirecTV-a i kablovske televizije, na kraju smo ta prava prodali ESPN-u. Prije toga, bili smo u razgovorima da to učinimo s Amazonom. Na kraju smo otišli s ESPN-om, ali došli smo prilično daleko u razgovorima s Amazonom.‘‘

Najveća vijest koju je Shapiro otkrio tijekom tog razgovora bila je mogućnost da budući partner za emitiranje potencijalno ponudi dovoljno novca za kupnju ne samo televizijskih prava UFC-a, već i cijelog ‘pay-per-view‘ paketa.

Zapravo, Shapiro je sugerirao da bi to moglo biti nešto što ESPN možda želi istražiti dok se mreža priprema za lansiranje vlastite samostalne streaming usluge 2025. godine.

"Da ja, na primjer, pokrećem direktnu uslugu potrošačima ESPN, mogao bih razmisliti o kupnji ‘pay-per-view‘ prava i stavljanju tog sadržaja na taj glavni kanal", nastavio je Shapiro.

To znači da bi potencijalni partner za emitiranje, poput ESPN-a, platio UFC-u značajnu sumu novca i zatim stavio ‘pay-per-view‘ događaje poput nadolazećeg UFC-a 302 ili povratka Conora McGregora na UFC-u 303 na streaming uslugu, gdje bi potrošači koji plaćaju mjesečnu pretplatu već imali pristup borbi bez dodatnog plaćanja $79.99 (trenutna cijena za UFC ‘pay-per-view‘).

To je ono što je Netflix učinio s boksačkim mečom između Jakea Paula i Mikea Tysona koji se uživo prenosi za sve pretplatnike bez dodatnih naknada.

Prema trenutnom ugovoru UFC-a, ESPN je ekskluzivni pružatelj ‘pay-per-view‘ prijenosa, ali gledatelji moraju platiti za ESPN+ streaming uslugu i zatim dodatnu naknadu za gledanje velikih priredbi poput UFC 302 ili UFC 303.

Shapiro je ponovio da ti razgovori još nisu vođeni s ESPN-om, ali je očito da je UFC otvoren za sve ponude - ako je cijena prava.

"Znamo da imamo vrhunski program", rekao je Shapiro. "Znamo da imamo premium sadržaj. Znamo da imamo volumen premium sadržaja. Imamo dovoljno da odgovara mnogim platformama bez da postane previše. Kada gledam neke druge sportove, neki od njih imaju stvarno jak završetak sezone, ali regularna sezona, ima ih jednostavno previše i to postaje blijedo. Mi nemamo taj problem. Mi smo premium sadržaj i u regularnoj sezoni.‘‘

"Istovremeno, želimo biti uslužni jer mora biti obostrano. Trebamo te platforme da širimo našu publiku, da rastemo, da raste broj naših pratitelja globalno. To bi trebala biti vrlo zdrava veza."

22. prosinac 2024 22:20